Auchan Retail Polska informuje o wyborze operatora usług pocztowych i kurierskich. 27 września 2021 r. sieć podpisała umowę z firmą Pointpack S.A. W ramach umowy, Pointpack wprowadza od 1 października usługi pocztowe w sklepach Auchan. Usługi będą uruchamiane stopniowo, a szczegółową listę sklepów, które już je oferują klienci znajdą na stronie www.auchan.pl.
Dzięki współpracy obu firm klienci sklepów Auchan oferujących usługi pocztowe i kurierskie będą mogli nadać lub odebrać przesyłki poprzez system Pointpack.
System Pointpack pozwala nadać i odebrać przesyłkę
– Wprowadzenie świadczeń kurierskich i pocztowych, jest kolejnym udogodnieniem w oferowanym przez Auchan zestawie usług i pozwoli na bardziej efektywne wykorzystanie czasu klientów przeznaczonego na zakupy i zwiększenie ich komfortu. Jest też odpowiedzią na aktualne oczekiwania kupujących – mówi Małgorzata Piekarska, dyrektor Marki/Klienta/Data/Digital/SI.
Z badań przeprowadzonych przez Auchan na polskim rynku w maju tego roku wynika, że dla klientów sieci m.in. ważne są względy pragmatyczne takie, jak szeroka oferta produktów i usług dostępnych pod jednym dachem (87 proc.) oraz niewielka odległość sklepu od domu (85 proc.).
– Dla klientów ważne są dwie rzeczy: czas i wygoda. Wiemy o tym, dlatego konsekwentnie rozwijamy naszą sieć i wdrażamy elastyczne rozwiązania. Nawiązanie współpracy z Auchan to kolejny krok w realizacji naszej strategii, w której centrum są klienci i ich potrzeby. To właśnie dla wygody klientów uruchamiamy nowe punkty nadawania i odbioru paczek, łatwo dostępnych, blisko ich domów czy miejsc pracy. Teraz będą mogli skorzystać z usług kurierskich przy okazji zakupów – mówi Szymon Lauer, Dyrektor ds. Rozwoju Produktów GLS Poland.
Współpraca Auchan z firmą kurierską GLS
Działania wdrożeniowe we współpracy z siecią Auchan oraz firmą kurierską GLS koordynuje Pointpack, integrator oraz partner technologiczny, budujący rozwiązania IT, a także usługi serwisowe dla branży handlowej oraz kurierskiej w obszarze infrastruktury pierwszej i ostatniej mili logistyki miejskiej.
– Współpraca poszczególnych podmiotów we wdrożeniu usług kurierskich to dowód na stworzenie ekosystemu technologicznego, który zapewnia wygodę, oszczędza czas oraz ma wpływ na zmniejszenie zanieczyszczeń środowiska poprzez optymalizację w branży kurierskiej, szczególnie w obszarze miejskim. Dynamiczny rozwój punktów nadawczo-odbiorczych (obecnie ok. 12 tys.) to odpowiedź na wzrost zainteresowania usługami kurierskimi wśród klientów oraz lokalnych mieszkańców, którzy szczególną uwagę zwracają na dostępność punktów odbioru i nadań w pobliżu miejsca swojego zamieszkania, przy robieniu codziennych zakupów – mówi Paulina Żmijowska, Kierownik ds. Marketingu & PR Pointpack S.A.