W I półroczu 2021 roku sklep internetowy Monnari zwiększył sprzedaż w stosunku do I półrocza 2020 r. o 32 proc. Jego udział w przychodach ze sprzedaży towarów wyniósł ok. 20 proc., o 5 pp więcej niż przed rokiem – wynika z danych opublikowanych przez Monnari Trade.
W roku I półroczu 2021 r. Grupa Kapitałowa Monnari Trade, w ramach której działa ponad 260 sklepów w całej Polsce, miała przychody niższe o 1,5 proc. w relacji do porównywalnego okresu w 2020 r. Główną przyczyną były wielotygodniowe zakazy handlu w poszczególnych województwach jak również ograniczenia ogólnopolskie. W relacji do 2019 jest to już spadek o 25,4 proc.
W omawianym okresie przychody pod marką Femestage zamknęły się kwotą 8,0 mln zł w porównaniu do 6,7 mln zł w I półroczu 2020 r.
Sprzedaż detaliczna głównym źródłem przychodów
Sprzedaż detaliczna to ok. 91,9 proc. ogółu przychodów w I półroczu 2021 r. Pozostałe przychody wyniosły odpowiednio: sprzedaż hurtowa i materiały ok. 5,3 proc., sprzedaż usług, w tym najem posiadanych nieruchomości ok. 2,8 proc. Spółka działa w ramach jednego segmentu geograficznego, którym jest terytorium Polski. Sprzedaż eksportowa jest marginalna, poniżej 0,1 proc. całości przychodów.
Niższa strata operacyjna
Marża brutto na sprzedaży spadła o 0,7 p. proc. w relacji do I półrocza 2020 r., z poziomu 54,0 proc. do 53,3 proc.
W wyniku optymalizacji kosztowej, Grupa Kapitałowa wygenerowała znacznie mniejszą stratę operacyjną w I półroczu 2021 r. (-) 339 tys. zł niż w okresie porównywalnym w 2020 r., kiedy wyniosła (-)18 144 tys. zł. Na poziome wyniku netto, z uwagi na sprzedaż udziałów w jednej ze spółek zależnych Grupa Kapitałowa odnotowała zysk w wysokości 3 847 tys. zł, w relacji do straty na poziome (-) 17 768 tys. zł w analogicznym okresie 2020 r.