Szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży spółki Wittchen S.A. za pierwsze półrocze 2021 roku wyniosły 91,8 mln zł. To wzrost o 18 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2020 – wynika z komunikatu spółki.
W podanym okresie producenta galanterii skórzanej osiągnął zysk brutto na sprzedaży w wysokości 57,4 mln zł, co oznacza wzrost o 25 proc. rok do roku. Natomiast marża brutto na sprzedaży była na poziomie 62,5 proc., czyli wzrosła o 3,4 p.p. (rok wcześniej była na poziomie 59,1 proc.)
Wittchen rozwija sprzedaż online i offline
Spółka Wittchen S.A. jest producentem i sprzedawcą luksusowych dodatków oraz akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Firmę w 1990 roku złożył Jędrzej Rafał Wittchen, który zarządza nią wraz z żoną Moniką.
Stacjonarna sieć sprzedaży detalicznej obejmuje ponad 100 sklepów i wysp. Spółka prowadzi serwis internetowy w responsywnej odsłonie (RWD). Grupa prowadzi także działalność zagraniczną poprzez własne strony internetowe na rynku ukraińskim (www.wittchen.ua), czeskim (www.wittchen.cz), niemieckim (www.wittchenshop.de) oraz rosyjskim (www.wittchen.ru) jak również poprzez platformy sprzedażowe na rynkach europejskich.
W okresach zamknięcia centrów handlowych, głównym źródłem przychodów spółki były prowadzone sklepy internetowe w Polsce i za granicą, oraz platformy typu marketplace.