Zalando, wiodąca europejska platforma modowa i lifestyle’owa, świętuje rok kategorii Pre-owned. Od czasu jej wprowadzenia we wrześniu 2020 roku jej asortyment urósł dziesięciokrotnie z 20 tys. do ponad 200 tys. artykułów w Zalando Fashion Store, dostępnych na 13 z 23 europejskich rynków. Polska była pierwszym krajem, obok Niemiec, Hiszpanii, Belgii, Francji i Holandii, gdzie usługa została uruchomiona. W kategorii bestsellerów w Polsce znalazły się swetry i bluzy (17%), sukienki (15%) oraz jeansy (15%).
Aby uczcić rocznicę, Zalando rozpoczyna dedykowaną kampanię marketingową „Koniec dramatów”, podkreślającą wyjątkowy poziom wygody oferowany przez Pre-owned.
Polscy konsumenci korzystają z Zalando Pre-owned
– Kategoria Pre-owned odgrywa kluczową rolę na naszej drodze, by stać się punktem wyjścia dla mody – mówi Torben Hansen, Wiceprezes ds. Recommerce w Zalando. – W ciągu ostatniego roku otrzymaliśmy bardzo pozytywne opinie na temat naszej kategorii Pre-owned. Klienci doceniają szybką dostawę, wysoki komfort w zakresie metod płatności i zwrotów, a także nasze pozbawione plastiku opakowania. To główne powody, dla których umieściliśmy wygodę w centrum naszej nowej kampanii Pre-owned Koniec dramatów. Prezentuje ona doświadczenie Pre-owned – łączące przyjemność z zakupów modowych, świeżość i wyrażanie siebie, z bardziej zrównoważoną modą i niezrównaną wygodą – dodaje.
– Koniec dramatów” obejmuje kampanię 360° wykorzystującą działania z obszaru PR i influencer marketingu, media społecznościowe oraz kampanię telewizyjną na 11 rynkach. Przedstawia ona typowe zmagania, których konsumenci doświadczają podczas kupowania odzieży używanej i podkreśla zalety kategorii Pre-owned Zalando – oferującej prostsze i bardziej niezawodne doświadczenie zakupowe. Szybka i bezpłatna dostawa oraz zwroty, różnorodne metody płatności, gwarancja jakości artykułów i bezproblemowy proces – wszystko to przekłada się na wyjątkową wygodę i lepsze doświadczenia klientów związane z zakupami mody używanej.
W ramach kampanii aktor Omar Rudberg, aktorka i piosenkarka Julia Wieniawa, aktorka i aktywistka LGBTQA+ Lola Rodriguez oraz włoski aktor Pietro Turano przekażą swoje ubrania, wzbogacając asortyment Pre-owned na Zalando. Ich kolekcja będzie dostępna w Zalando Fashion Store od 27 września, a linki do niej prowadzące udostępniane w kanałach mediów społecznościowych Zalando.
Zalando Pre-owned – na czym polega?
Proces Zalando Pre-owned jest bezproblemowy: wszyscy klienci mogą w prosty sposób wystawić używane ubrania, przesyłając zdjęcie każdego produktu oraz dodając jego kategorię i markę. Jeśli ubranie zostało zakupione na Zalando, pojawi się automatycznie w sekcji posiadanych produktów na koncie użytkownika, gdzie dostępne będą także wszelkie szczegółowe informacje. Użytkownicy zobaczą wówczas kwotę voucheru, którą mogą otrzymać za wystawione produkty. Do nich będzie należał wybór, czy zechcą otrzymać odpowiednią kwotę w formie karty podarunkowej Zalando, czy przekazać ją poprzez platformę dla wybranej partnerskiej organizacji charytatywnej. Zalando przyjmuje obecnie odzież ponad 3 tys. popularnych marek.
Korzystając z Pre-owned, klienci mogą cieszyć się takim samym doświadczeniem zakupowym, do jakiego przywykli na Zalando. Bez problemu znajdą szczegóły dotyczące szerokości i długości produktu w sekcji „rozmiar i dopasowanie” na jego stronie. Zalando eliminuje także wiele problemów, z którymi mogą się zetknąć klienci korzystający z innych serwisów oferujących modę używaną. Kupujący nie muszą martwić się o złej jakości zdjęcia czy falsyfikaty i konieczność negocjowania cen ze sprzedającym, a także zastanawiać się, jak wysłać ubrania i przelać pieniądze w bezpieczny sposób. Jak i w każdej innej kategorii na Zalando, klienci mogą zwrócić ubrania w ciągu 100 dni.
Zalando (https://corporate.zalando.com) jest wiodącą w Europie platformą modową i lifestyle’ową. Założona w Berlinie w 2008 roku dostarcza pełen asortyment modowy do ponad 45 milionów klientów na 23 rynkach, oferując odzież, obuwie, akcesoria oraz produkty kosmetyczne. Asortyment obejmuje szerokie spektrum międzynarodowych marek zarówno znanych na całym świecie, jak i lokalnych. Zalando to platforma pierwszego wyboru dla poszukujących inspiracji, innowacji i interaktywnego doświadczenia zakupowego. Jako najmocniej związana z modą firma technologiczna w Europie, nieustannie opracowuje cyfrowe rozwiązania dla każdego etapu modowej podróży klientów, partnerów i innych współtwórców historii Zalando. Naszym celem jest to, aby stać się punktem wyjściowym dla mody – tak zwany Starting Point for Fashion – i miejscem, które dzięki swojej zrównoważonej filozofii wywiera pozytywny wpływ na ludzi i planetę.