Firma GXO Logistics zastosowała mechaniczne ramię robota w pilotażowym projekcie obsługi logistycznej e-commerce dla branży odzieżowej. Test inteligentnej automatyzacji został przeprowadzony w magazynie e-commerce w Holandii.
Pilotażowa stacja firmy GXO z wykorzystaniem robota Pick-it-Easy została dostosowana do potrzeb jednego z kluczowych globalnych klientów, we współpracy z dostawcą zaawansowanych rozwiązań technologicznych w zakresie łańcucha dostaw KNAPP AG. Wprowadzony projekt jest pierwszym przykładem zastosowania robota Pick-it-Easy firmy KNAPP do automatycznej obsługi przenośnika kieszeniowego w ramach świadczenia usług logistycznych dla branży odzieżowej.
System oparty na sztucznej inteligencji
System wizyjny Pick-it-Easy oparty na sztucznej inteligencji (AI) rozpoznaje każdy produkt, określa optymalny punkt oraz prędkość jego pobrania, podczas gdy ramię umieszcza go w przenośniku kieszeniowym w celu odpowiedniego sortowania, grupowania i kierowania do stacji pakowania. Takie rozwiązanie stanowi odpowiedź na specyficzne wyzwania branży odzieżowej wynikające z ogromnej różnorodności rozmiarów, kształtów, materiałów, wagi i rodzajów opakowań jej produktów.
– Jako lider innowacji w logistyce, nieustająco poszukujemy nowych rozwiązań automatycznych, które usprawniają procesy związane z dystrybucją i realizacją zamówień. Udany pilotaż projektu w Tilburgu pozwala naszym klientom osiągać większe korzyści dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii – komentuje Sandeep Sakharkar, Dyrektor ds. Technologii w GXO.
– Zakres działania robota Pick-it-Easy został dostosowany do złożonych potrzeb logistyki e-commerce. Cieszymy się, że wspólnie z GXO możemy tworzyć przełomowe rozwiązania dla branży odzieżowej – podsumował Markus Posch, Kierownik ds. Automatyki i Robotyki w firmie KNAPP.
Po udanym wdrożeniu pierwszego robota firmy KNAPP Pick-it-Easy, GXO planuje rozszerzyć zastosowanie tej technologii w Tilburgu wprowadzając kolejne cztery urządzenia.
Globalny zasięg GXO Logistics
GXO Logistics, Inc. jest największym na świecie operatorem logistyki kontraktowej. Posiada 869 centrów logistycznych o łącznej powierzchni 20 mln mkw. Firma współpracuje z największymi globalnymi markami na świecie, dostarczając dedykowane, zwinne i skalowalne rozwiązania logistyczne wykorzystujące najnowsze technologie. Pomimo wiodącej pozycji na rynku, GXO posiada tylko 5 proc. szybko rosnącego rynku logistycznego w Europie i Ameryce Północnej, wartego 130 mld dolarów.