Grupa LPP otworzyła 5 nowych sklepów na rynku chorwackim. Wszystkie mieszczą się w nowo otwartym centrum handlowym Z Centar w Zagrzebiu.
W nowym obiekcie handlowym w stolicy Chorwacji LPP ulokowało sklepy swoich wszystkich marek: Reserved, Cropp, House, Mohito, oraz Sinsay.
Łącznie na tamtejszym rynku polska firma posiada już ponad 30 sklepów swoich brandów. Najwięcej, bo 10, jest sklepów sieci Sinsay.
Międzynarodowy rozwój LPP
LPP jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Od 30 lat prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając dziś stacjonarnie kolekcje na 25 rynkach. Na koniec 2020 roku spółka posiadała sieć ponad 1800 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni 1,4 mln mkw. Oferta online kolekcji marek dostępna jest na 30 rynkach.
1,2 mld zł na inwestycje
Wśród celów inwestycyjnych na koniec bieżącego roku spółka podtrzymuje plan otwarcia salonów w Macedonii Północnej. Tym samym oferta stacjonarna marki będzie dostępna na 26 rynkach. W tym roku firma będzie kontynuowała wzrost powierzchni z naciskiem na region CIS i rozwój mniejszych marek: Cropp, House oraz Sinsay. Biorąc pod uwagę rosnącą popularność brandów polskiej firmy w Europie – przyspieszy także rozwój w tym regionie.
– Skuteczność naszej strategii omnichannel utrzymuje nas w przekonaniu o konieczności realizacji naszych planów rozbudowy powierzchni stacjonarnej. Widzimy dalszy potencjał do rozwoju w segmencie value for money, dlatego coraz więcej otwarć przewidujemy w mniejszych miastach – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP. – W sumie na rozwój sieci stacjonarnej spółka przeznaczy w tym roku ok. 950 mln zł. Kolejne 150 mln zainwestuje w umacnianie sieci logistycznej i budowę Centrum Dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim, 60 mln zł w obszar IT oraz 50 mln zł w dalszą rozbudowę biur, w tym kompleksu Fashion Lab w Gdańsku. W sumie w 2021/22 na inwestycje przeznaczy 1,2 mld złotych – kończy.