Mex Polska, właściciel czterech konceptów gastronomicznych, przewiduje, że przychody netto za pierwsze półrocze 2021 r. będą na poziomie 9 556 tys. zł. W pierwszym półroczu 2020 r. wyniosły 20 811 tys. zł.
W tym okresie zysk netto grupy będzie na poziomie 309 tys. zł. Natomiast w pierwszym półroczu 2020 wystąpiła strata w kwocie 5 556 tys. zł.
W czerwcu lokale gastronomiczne przywitały klientów
Spadek przychodów ze sprzedaży to efekt wprowadzonego w Polsce okresowego przymusowego zamknięcia wszystkich lokali gastronomicznych w okresie od 24 października 2020 r. do 15 maja 2021 r. Wówczas sprzedaż odbywała się tylko “na wynos”.
Po tym okresie przez kolejne dwa tygodnie sprzedaż mogła być realizowana wyłącznie w ogródkach gastronomicznych. Miesiąc czerwiec był pierwszym w roku 2021, kiedy lokale gastronomiczne mogły przyjmować gości, jednakże z obostrzeniami sanitarnymi wymuszającymi zmniejszenie ilości miejsc w salach konsumpcyjnych i ogródkach.
Na wyniki pierwszego półrocza 2021 r. miały wpływ także inne zdarzenia będące skutkiem pandemii. Między innymi efekty negocjacji z wynajmującymi skutkujące zmniejszeniem obciążeń czynszowych w okresie “lockdownu”, umorzenie subwencji otrzymanych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0, dopłaty do wynagrodzeń pracowników z Wojewódzkich Urzędów Pracy, dotacje z Powiatowych Urzędów Pracy oraz umorzenie części składek ZUS, a także wysoka frekwencja gości lokali gastronomicznych po ponownym ich uruchomieniu.
W portfolio Mex Polska znajduje się 46 lokali gastronomicznych
Grupa Mex Polska jest właścicielem czterech konceptów gastronomicznych: Pijalni Wódki i Piwa, The Mexican, PanKejk oraz Prosty Temat.
The Mexican to restauracje z segmentu casual dining oferujące dania kuchni meksykańskiej. PanKejk to sieć naleśnikarni, oferuje naleśniki i placki ziemniaczane podawane w wielu wariantach smakowych. Dodatkowo menu restauracji uzupełniają sałatki, zupy i desery. Lokale PanKejk znajdują się w łódzkiej Manufakturze oraz w Poznaniu, Warszawie i Gdańsku.
Pijalnia Wódki i Piwa to koncept nawiązujący wystrojem i klimatem do Polski z okresu PRL. Ideą pomysłu jest, by w niecodziennej scenerii, przez 24 godziny na dobę oferować gościom, w przystępnych cenach, typowe dla tamtych czasów, proste przekąski. Aktualnie w całej Polsce działa ponad 30 takich lokali.
Prosty Temat to z kolei koncept działający w segmencie casual dinidng, adresowany do osób podążających za nowymi trendami, zarówno kulinarnymi jaki i w wystroju wnętrz. W ofercie restauracji Prosty Temat znajdują się zarówno dania vege, jak i mięsa oraz ryby. Wnętrza utrzymane są w minimalistycznym stylu, przepełnionym światłem i dopracowanym w najmniejszych detalach: zielone ogrody, stonowana kolorystyka i naturalne materiały użyte do wykończenia wnętrz.