Klienci chcą najpierw dotknąć produktu, przymierzyć go, zanim za niego zapłacą. My im to umożliwiamy. Taka opcja generuje również większy ruch w sklepach naszych partnerów. To sytuacja win-win – mówił podczas spotkania w Warszawie Sebastian Siemiątkowski, prezes i współzałożyciel Klarny.
Klarna oficjalnie uruchomiła w Polsce popularną na świecie usługę odroczonych płatności „Zapłać za 30 dni”. To proste i szybkie rozwiązanie, nie wymagające płatności przy bramce płatności w internecie czy podawania numeru karty. Dzięki niemu konsumenci mogą robić zakupy i płacić mądrzej, w sposób zapewniający im większą elastyczność, wygodę i wybór.
– I co najważniejsze bez odsetek i innych ukrytych opłat, jak ma to czasami miejsce w przypadku tradycyjnych bankowych narzędzi, np. kart kredytowych – podkreśla Sebastian Siemiątkowski.
Klarna: 250 tys. partnerów handlowych i 90 mln użytkowników
Konsumenci mogą korzystać z tej opcji zupełnie za darmo, prowizje pobierane są jedynie od sieci handlowych współpracujących z Klarną. Globalnie firma ma ponad 250 tys. partnerów handlowych, w tym takie marki jak m.in. H&M, Sephora, IKEA, Samsung, Ralph Lauren, Abercrombie & Fitch, czy Nike. Pierwszym partnerem Klarny w Polsce został H&M, ale jak zapewnia prezes firmy, już niedługo do tego grona dołączą kolejne znane marki.
– Warto podkreślić, że na całym świecie mamy ponad 90 mln użytkowników. Naszym zobowiązaniem jest być partnerem do wzrostu dla wszystkich polskich sprzedawców, dużych i małych, i wspólnie pracować nad budowaniem lojalnej i usatysfakcjonowanej społeczności klientów wokół ich marek, również w skali globalnej – przekonuje Sebastian Siemiątkowski.
– Zakupy w H&M powinny być wygodne, trafiające w gusta i inspirujące. Cieszymy się, że możemy teraz zaoferować fanom mody w Polsce wygodny sposób płacenia za ich zakupy. Dzięki partnerstwu z Klarną opracowaliśmy autorskie rozwiązanie do płatności, oferujące naszym fanom prawdziwie nowoczesne doświadczenia zakupowe bez względu na to, gdzie i jak zdecydują się robić zakupy – komentuje Mehmet Arisoy, Country Manager H&M w Polsce.
Rosnąca popularność e-commerce i odroczonych płatności
Klarna startuje w Polsce w momencie bardzo dynamicznego rozwoju e-commerce nad Wisłą. Według badań przeprowadzonych na zlecenie Klarny w Polsce, 96 proc. polski internautów dokonało zakupów online w 2021 r. (i to we wszystkich grupach wiekowych, od 18-24 do 55-65 lat). Przy czym 33 proc. Polaków robi zakupy online co tydzień a 59 proc. twierdzi, że robiłoby zakupy w Internecie tylko wtedy, gdyby musiało wybierać.
Do tego, według badań Klarny, nad Wisłą istnieje ogromne zapotrzebowanie na możliwość zapłaty później, już po odebraniu przesyłek. 29 proc. badanych twierdzi, że użyłoby opcji „Zapłać później” przy ostatnim zakupie, jeśli byłaby ona dostępna. Podczas gdy 3 na 4 Polaków wie o tej opcji lecz tylko 1 na 4 próbował. Do tego 7 na 10 badanych bardziej ufa sprzedawcy detalicznemu, jeśli zaoferuje on rozwiązanie typu „zapłać później”, a 62 proc. badanych uważa, że częściej wracałoby do takiego sklepu jako klient.
Gracz o globalnym zasięgu
Klarna została założona w 2005 roku. Obecnie jest jednym z najwyżej wycenianych fintechów na świecie. Jej wycena wynosi 45,6 miliarda USD. Firma działa na 17 rynkach na 3 kontynentach.
Fintech jest wspierany przez Sequoia Capital (od 2010 r.), a ostatnio do grona jej inwestorów dołączyli także m.in. SilverLake, Dragoneer, Bestseller Group, Permira, Ant Group, HMI Capital, TCV, NorthZone, Commonwealth Bank of Australia, Merian Chrysalis Investment Company Limited oraz fundusze zarządzane przez BlackRock.