Sześć nowych marek będzie wkrótce dostępnych w sklepie online M&S.com. Trafią one również do wybranych sklepów stacjonarnych. To kolejny krok brytyjskiej marki w budowie sprzedaży w modelu omnichannel.
Inicjatywa stworzenia multibrandowej platformy online powstała wiosną tego roku. Wówczas, w ramach tzw. “Brands at M&S”, czyli „Marki w M&S”, w e-sklepie M&S pojawiły się ubrania i buty 11 konkurencyjnych marek. Szerszy asortyment ma za zadanie przyciągnąć nowych klientów, którzy – jak wynika z badań – coraz częściej preferują zakupy w ramach tzw. marketplace.
Nowe marki dołączają do projekty “Brands at M&S”
Teraz M&S ogłosił, że w jego ofercie znajdzie się sześć kolejnych marek. Trafią one do sprzedaży na platformie M&S.com. Chodzi o Albaray, Celtic & Co, Craghoppers (odzież outdoorowa), FatFace, Frugi (odzież dziecięca) i Jones Bootmaker. Każda nowa marka będzie oferować wyselekcjonowany asortyment zgodny z profilem klientów M&S, który będzie komplementarny do istniejącej oferty.
– Ponieważ klienci coraz częściej chcą robić zakupy na platformach internetowych, musimy wykorzystać naszą infrastrukturę i program lojalnościowy Sparks, aby coraz bardziej rozwijać projekt „Marki w M&S”. Dzięki temu możemy zaoferować naszym klientom większy wybór dobrze wyselekcjonowanych produktów zgodnych z wizerunkiem naszej marki. Wzmacniając naszą ofertę online sprawimy, że klienci częściej będą korzystali z naszej platformy – podkreśla Neil Harrison, dyrektor projektu „Marki w M&S”.
Marks & Spencer rozwija usługi w ramach strategii omnichannel
Rozwijanie M&S.com jako multibrandowej platformy jest ważną częścią nowej strategii brytyjskiej marki. W niedawnej ankiecie konsumenckiej aż 73 proc. klientów M&S stwierdziło, że kupiło odzież lub obuwie na marketplacie. M&S dostosowuje się do tego trendu. Zespół „Marki w M&S” rozrósł się do ponad 20 pracowników w ciągu kilku miesięcy i stara się na bieżąco reagować na nowe oczekiwania klientów.
Przykład? 36 proc. klientów M&S wskazało wygodne opcje dostawy jako kluczowy element wyboru danej platformy. Dlatego w zeszłym miesiącu M&S ogłosiło wprowadzenie nowych cyfrowych ekranów „kliknij i odbierz” w sklepach tej marki na terenie całego UK.