Firma Adidas podpisała umowę sprzedaży marki Reebok. Nowym właścicielem brandu zostanie grupa Authentic Brands Group. Kwota transakcji wyniesie 2,5 mld dolarów ( 2,1 mld euro) – podaje Reuters.
Spółka Adidas już w lutym 2021 r. Informowała o zamiarze sprzedaży Reeboka. Po pół roku, od tej informacji znaleziono chętnego na zakup marki Reebok. Nabywcą jest amerykańska grupa Authentic Brands Group, która w swoim portfolio posiada wiele marek odzieżowych (6000 sklepów), jak Forever 21, Airwalk, Vision Street Wear, Nine West, a także kilka czasopism.
Reebok nie spełnił oczekiwań biznesowych
Jak podaje Reuters, niemiecka spółka sprzedaje markę Reebok, bo ta nie osiągnęła zamierzonych celów. Co istotne, kwota transakcji jest zdecydowanie niższa od tej, za którą Adidas nabył markę w 2006 roku. Wówczas niemiecki gigant sportowy zapłacił za Reeboka 3,8 mld dolarów. Po sprzedaży Reeboka spółka zamierza skoncentrować się na rozwoju marki Adidas.
Natomiast Authentic Brands Group podkreśla, że marka Reebok utrzyma swoją siedzibę w Bostonie i będzie kontynuować działalność w Ameryce Północnej i Południowej, Azji, Europie oraz w Rosji. Obecnie ABG jest na etapie przygotowań do debiutu giełdowego w USA.
Reuters przypomina, że po tym, jak w 2016 roku Kasper Rorsted przejął stanowisko dyrektora generalnego Adidasa, uruchomił plan naprawczy, który pomógł marce Reebok osiągnąć rentowność.
W pierwszej połowie 2021 r. sprzedaż Reeboka wyniosła 823 mln euro wobec 600 mln euro rok wcześniej. Tym samym marka wygenerowała zysk netto w wysokości 68 mln euro, a rok wcześniej stratę na poziomie 69 mln euro.
Adidas zamierza podzielić się większością wpływów uzyskanych z transakcji ze swoimi akcjonariuszami.