Francuski koncern LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton), największa na świecie korporacja działająca w sektorze dóbr luksusowych, zanotowała w pierwszej połowie 2021 r. przychody w wysokości 28,7 mld euro. To wzrost aż o 56 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.
Organiczny wzrost przychodów wyniósł w tym okresie 53 proc. w porównaniu z rokiem 2020 i 11 proc. w porównaniu do 2019 r. Wynik ten odzwierciedla przyspieszony wzrost w drugim kwartale 2021 r., w którym przychody organiczne wzrosły o 14 proc. w porównaniu do 8 proc. w pierwszym kwartale.
LVHM na ścieżce do umocnienia swojej pozycji
Zysk z operacji powtarzalnych wyniósł w pierwszej połowie 2021 r. 7 632 mln euro, co oznacza wzrost o 44 proc. w porównaniu do pierwszej połowy 2019 r. Był on równocześnie ponad czterokrotnie wyższy niż w 2020 r. Marża operacyjna wyniosła 26,6 proc., co oznacza wzrost o 5,5 punktu w porównaniu z 2019 r.
– To było dla nas doskonałe półrocze. LVMH czerpie korzyści z ciągłego wprowadzania innowacji i inwestowania w swoje marki, również podczas pandemii, mimo globalnego kryzysu. Kreatywność, wysoka jakość i trwałość naszych produktów oraz poczucie odpowiedzialności, które nas napędza, miały kluczowe znaczenie i umożliwiły nam skutecznego przetrwania skutków pandemii – komentuje wyniki spółki Bernard Arnault, prezes i właściciel koncernu LVMH. – Biorąc pod uwagę, że wychodzimy z kryzysu zdrowotnego i widzimy ożywienie w światowej gospodarce, uważam, że LVMH jest w doskonałej pozycji do dalszego rozwoju i dalszego umacniania swojej przewagi na światowym rynku dóbr luksusowych – dodaje.
Wyniki w poszczególnych segmentach sprzedaży
W segmencie modowym LVMH odnotowało w I półroczu 2021 roku organiczny wzrost przychodów o 81 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2020 roku. Organiczny wzrost przychodów w porównaniu do I półrocza 2019 roku wyniósł 38 proc.
W segmencie win i alkoholi spółka odnotowała w I półroczu 2021 r. organiczny wzrost przychodów o 44 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2020 r. i 12 proc. w porównaniu do roku 2019.
W przypadku rynku perfum i kosmetyków, firma odnotowała w tym okresie organiczny wzrost przychodów o 37 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2020 r. Przychody organiczne spadły o 3 proc. w porównaniu do I półrocza 2019 roku.
Jeżeli chodzi o segment zegarków i biżuterii, Grupa zanotowała w I półroczu 2021 r. organiczny wzrost przychodów o 71 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2020 r. i 5 proc. w porównaniu do roku 2019 (z wyłączeniem wyników osiągniętych przez markę Tiffany). Zysk z działalności cyklicznej wzrósł o 122 proc. w porównaniu do I półrocza 2019 (o 27 proc. wyłączając efekt integracji z Tiffany).
Portfolio LVMH
Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) to największa na świecie korporacja działająca w sektorze dóbr luksusowych. W sektorze perfum i kosmetyków do grupy należą takie marki jak Parfums Christian Dior, Sephora Guerlain czy Parfums Givenchy, w segmencie mody i wyrobów skórzanych m.in. Louis Vuitton, Kenzo, Givenchy, Fendi i Marc Jacobs.
Wśród win i alkoholi do grupy należą np. Moët & Chandon czy Hennessy, zaś w kategorii zegarków i biżuterii – TAG Heuer, Zenith, Hublot oraz De Beers Diamond Jewellers Limited.