Gatta wprowadza na rynek francuski 3 produkty Q-EKO o wysokiej trwałości, w których 20% procent przędzy pochodzi z recyklingu. Produkty będą sprzedawane we Francji w sklepach Intermarche pod marką własną, pojawią się także na rynku polskim w kolekcji jesienno-zimowej w salonach firmowych.
Grupa Ferax, producent i właściciel marki Gatta, od wielu lat prowadzi z sukcesem relacje handlowe z francuskimi partnerami. W większości przypadków są to duże sieci handlowe. W 2013 roku otrzymała nagrodę Ambasady RP we Francji w konkursie na najlepszych polskich eksporterów.
Nowe działania Gatty
– Produkty z zakładów Gatty od wielu lat świetnie sprzedają się na rynku francuskim. Klientki cenią je za jakość wykonania, trwałość i nowoczesność. Od lat plasujemy we Francji istotną część produkcji, dlatego w tym roku wprowadzamy kolejne nowości. Nasza współpraca z Intermarche jest bardzo perspektywiczna. W dzisiejszych czasach ekologia jest nie tylko modna, ale i potrzebna. Nowoczesne i technologicznie zaawansowane firmy produkujące włókna, przędze stawiają na wykorzystanie zużytych surowców, aby zmniejszyć degradację środowiska naturalnego. Razem z firmą Fulgar Gatta wychodzi naprzeciw tym działaniom i dbając o planetę proponujemy produkty wykonane z ekologicznych włókien Q-nova – mówi Małgorzata Barton, marketing manager Gatta .
Rajstopy Q-EKO wykonane są z przędzy Q-NOVA® by Fulgar® – ekologicznego włókna nylonowego pozyskanego z recyklingu, przy użyciu mechanicznie przetworzonych surowców w technologii o niewielkim wpływie na środowisko. Ekologiczny aspekt produktów z tej linii wynika z zastosowanego procesu produkcji, który zapewnia mniejsze zużycie wody i niższą emisję CO2 na kilogram wyprodukowanej przędzy oraz wykorzystaniu surowców wtórnych.
Gatta realizuje partnerskie kooperacje z sieciami Rossmann, Biedronka i Netto. Firma rozszerzyła asortyment dostępny w drogeriach Rossmann, wprowadzając kolekcje w dedykowanych, specjalnie zaprojektowanych opakowaniach, nowością jest poszerzona rozmiarówka uwzględniająca zmieniające się sylwetki kobiet – o nazwie PLUS. GATTA prowadziła też akcję promocyjną w sklepach Netto, zaplanowana jest także kolejna jesienna promocja w Biedronce – tym razem poszerzona o bieliznę korygującą i rajstopy korygujące. Ponadto GATTA kontynuuje trend EKO, zapoczątkowany kilka lat temu rajstopami BIO-ECO, wykonanymi z przędzy pozyskanej z celulozy roślinnej – rącznika górskiego, która była odpadem przy produkcji min oleju rycynowego.
Gatta rozpoczęła także proces międzynarodowego certyfikatu GRS
Firma prowadzi akcję edukacyjną dotyczącą segregacji produktów – od opakowania po same rajstopy na specjalnej wkładce, a w wybranych salonach firmowych znajdują się kosze na zniszczone rajstopy. W najbliższej kolekcji jesienno-zimowej Gatta wprowadzi rajstopy z przędz recyklingowanych z CERTYFIKATEM OEKO-TEX – obecnie jest w trakcie certyfikacji na wyroby pończosznicze z przędz recyklingowanych, który jest gwarancją, że produkty Gatta nie zawierają substancji szkodliwych dla zdrowia człowieka, w tym metali ciężkich, zakazanych barwników azotowych i pestycydów. Oprócz wyrobów pończoszniczych certyfikat dotyczy też stosowanych w produkcji nici i barwników i innych komponentów. Jeszcze żadna firma pończosznicza w Polsce nie posiada takiego certyfikatu na własne wyroby gotowe.
Gatta rozpoczęła także proces międzynarodowego certyfikatu GRS czyli Global Recycled Standard – certyfikat dostają produkty, które w składzie mają co najmniej 20% materiałów recyklingowanych, a proces ich produkcji jest w oparciu o dbałość środowiska naturalnego. Na każdym etapie przetwarzania i pozyskiwania surowca muszą być przestrzegane wymogi GRS – zaczynając od etapu recyklingu, przez przetwórstwo, na handlu kończąc.
Renegocjacje umów najmu i wzrost sprzedaży online
Gatta sfinalizowała już negocjacje 50 umów z wynajmującymi w galeriach handlowych. Tym samym realizuje założenia przyjęte w postępowaniu sanacyjnym, co pozwala na pozytywne prognozy w zakresie sprzedaży w 2021 roku. Wszystkie oszczędności z tego obszaru są przekierowane na produkcję w zakładach i ochronę miejsc pracy. GATTA prowadzi sprzedaż w 3 kluczowych kanałach: hurtowym, detalicznym w oparciu o sieć salonów zlokalizowanych samodzielnie i w galeriach handlowych oraz w e-commerce za pośrednictwem sklepu internetowego www.gatta.pl.
Gatta umocniła sprzedaż w kanale e-commerce za pośrednictwem sklepu internetowego www.gatta.pl. W styczniu i lutym 2021 roku firma zanotowała wzrost sprzedaży o 400% rok do roku, a liczba odsłon sklepu zwiększyła się o 100%. Ponad 70% ruchu notowane jest za pośrednictwem urządzeń mobilnych. GATTA uruchomiła także nowy punkt sprzedaży w Centrum Handlowym Nowa Stacja w Pruszkowie.