Właściciel sieci sklepów Intersport poinformował, że w I kwartale roku obrotowego 2021/2022 (1 kwietnia do 30 czerwca 2021 r.) wypracował we wszystkich kanałach sprzedaży (sklepy, e-com, hurt) szacunkowe łączne przychody netto w wysokości 50.307 tys. zł, czyli o 42,8 proc. wyższe w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 35.233 tys. zł)/.
W tym okresie spółka osiągnęła obroty netto w ujęciu LFL (na bazie porównywalnych sklepów) w wysokości 23.299 tys. zł, a to oznacza wzrost o 22,8 proc. rok do roku. Natomiast sprzedaż e-com wzrosła w tym okresie o 19,1 proc. i stanowiła 19 proc. udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej.
Spółka Intersport Polska S.A. w I kwartale roku obrotowego 2021/2022 znacznie poprawiła wynik brutto zmniejszając stratę do poziomu 1.249 czyli o 67,8 proc. w stosunku do poprzedniego roku (była: strata brutto 3.883 tys. zł).Ponadto znacznie poprawiła wynik EBITDA zmniejszając stratę do poziomu – 1.048 tys. zł (była: EBITDA -2.393 tys. zł) tj. o 56,2 proc.
Aktualizacja strategii Intersport wpłynęła pozytywnie na wyniki finansowe
Spółka wypracowała masę marży rok do roku o 91,5 proc. wyższą, co przyczyniło się do ograniczenia strat w czasie pandemii COVID-19, która spowodowała zamknięcie sklepów i brak przychodów w głównym kanale sprzedaży w kwietniu.
Pierwszy kwartał był czasem, w którym adoptowano biznes do nowych zachowań klientów przez pryzmat zaktualizowanej strategii spółki. Wprowadzono zmiany polityki handlowej i komunikacyjnej w spółce oraz standardy działań operacyjnych. Korekta strategii oraz poprawa efektywności działań operacyjnych znalazła swoje odzwierciedlenie w wynikach finansowych spółki. Kwiecień był miesiącem lockdownu (kiedy wszystkie sklepy zlokalizowane w centrach handlowych były zamknięte), maj potwierdził sprawność operacyjną spółki, efekty zmian widoczne były szczególnie w czerwcu, kiedy to firma uzyskała rentowność biznesu. Ten pozytywny dla spółki trend utrzymuje się również w lipcu.
Intersport w komunikacie informuje, że przedstawione powyżej wyniki finansowe mają charakter szacunkowy, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu. Publikacja ostatecznego raportu finansowego za I kwartał roku obrotowego 2020/2021 planowana jest na 23 sierpnia 2021 r.
Intersport prowadzi sprzedaż offline i online
Intersport Polska S.A. działa na rozwijającym się w Polsce rynku handlu detalicznego artykułami sportowymi. Na koniec marca 2021 r. roku spółka prowadziła działalność w 36 sklepach własnych Intersport zlokalizowanych w 23 aglomeracjach miejskich, o łącznej powierzchni handlowej wynoszącej 31 661 mkw.. Spółka prowadzi również sprzedaż w sklepie internetowym pod adresem www.intersport.pl oraz sprzedaż internetową w innych kanałach e-commerce.
Grupa Intersport jest największą na świecie organizacją zajmującą się detaliczną sprzedażą artykułów sportowych reprezentowaną w 57 krajach na wszystkich pięciu kontynentach. Roczna sprzedaż prowadzona w 5.421 punktach sprzedaży zrzeszonych pod szyldem Intersport wyniosła w 2019 roku 12,3 Mld euor łącznie z podatkiem VAT z dynamiką r/r na poziomie 3,2 proc.