EPP, największy właściciel centrów handlowych w Polsce, włączył się w ogólnopolską akcję promocji szczepień przeciw COVID-19 „Ostatnia prosta”, wprowadzając i aktywnie promując punkty szczepień w swoich obiektach na terenie całego kraju. Dodatkowo firma nieodpłatnie udostępniła 160 nośników reklamowych w swoich obiektach na potrzeby kampanii promującej szczepienia.
Działania wspierające Narodowy Program Szczepień są częścią wspólnej inicjatywy Polskiej Rady Centrów Handlowych, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz całej branży centrów handlowych. Akcja ma na celu promocję szczepień jako jedynego skutecznego sposobu na zapobieganie kolejnej fali pandemii. Pierwsze placówki zapewniające bezpieczną i szybką możliwość zaszczepienia się ruszyły w pięciu centrach EPP: Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu, szczecińskim Galaxy, Galerii Młociny w Warszawie, włocławskiej Wzorcowni i King Cross Marcelin w Poznaniu. Kolejne są sukcesywnie uruchamiane w dostępnych lokalach, przychodniach i aptekach na terenie centrów.
Blisko 6,5 tys. osób zaszczepionych w galeriach EPP
EPP, jako firma odpowiedzialna społecznie i zaangażowana w życie lokalnej społeczności oraz całej branży handlowej, dołączyła do programu promocji szczepień. Pierwsze punkty działają już w pięciu obiektach należących do EPP. W Centrum Handlowo-Rozrywkowym Galaxy w Szczecinie z możliwości szczepień skorzystało w ciągu niecałego miesiąca blisko 4500 osób. We włocławskiej Wzorcowni ponad 1,5 tys. klientów. Docelowo w sezonie jesiennym liczba centrów EPP z punktami szczepień ma wzrosnąć.
– Odpowiedzialność jest jedną z czterech wartości EPP, dlatego od samego początku pandemii prowadzimy liczne działania mające na celu zapewnienie maksymalnego poziomu bezpieczeństwa podczas zakupów naszym klientom, pracownikom i najemcom. Uważamy, że powszechne szczepienia są w tej chwili najważniejszym działaniem w walce z pandemią. Bez wahania odpowiedzieliśmy na apel PRCH-u, organizując punkty i promując ideę szczepień w naszych obiektach. Centra handlowe EPP, od lat zintegrowane z lokalną społecznością, docierają do wielu osób z różnych grup wiekowych, dlatego są dobrym kanałem do komunikacji tak ważnego społecznie tematu. Zachęcamy, aby osoby, które dotąd nie zdecydowały się zaczepić, np. ze względu na konieczność wcześniejszej rejestracji lub niedogodną lokalizację, skorzystały z wygodnej i bezpiecznej opcji szczepień w jednym z naszych centrów handlowych – mówi Rafał Kwiatkowski, członek zarządu i wiceprezes ds. operacyjnych w EPP.
Branża handlowa wspólnie walczy z COVID-19
Włączenie się centrów handlowych do ogólnopolskiej kampanii promocji szczepień to kolejny przejaw odpowiedzialnego i zaangażowanego działania całej branży. Swój udział w akcji ”Ostatnia prosta” zadeklarowało już ponad 100 centrów handlowych.
– Głównym celem na najbliższe tygodnie i miesiące jest utrzymanie pełnej operacyjności centrów handlowych. Jako firma i branża potrzebujemy podtrzymania ciągłości handlu, aby generować obroty. Tylko zyskując odporność zbiorową w wyniku szczepień jesteśmy w stanie przezwyciężyć pandemię, chronić zdrowie i życie ludzi, dbać o gospodarkę oraz zapobiec kolejnym lockdownom, które są bardzo dotkliwe dla naszej branży – dodaje Rafał Kwiatkowski.
Bezpieczny proces szczepień w centrach EPP
Punkty szczepień zlokalizowane w centrach EPP są otwarte w preferowanych przez klientów dniach i godzinach. Docelowo we wszystkich ma być dostępna opcja zaszczepienia bez wcześniejszej rejestracji, co zachęci jeszcze więcej osób do przyjęcia szczepionki. Proces przebiega według wytycznych przygotowanych wspólnie przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów i Polską Radę Centrów Handlowych. Swój udział w uruchomieniu punktów mają centra handlowe udostępniające powierzchnie na preferencyjnych warunkach. To jest (szczecińskie Galaxy i Wzorcownia we Włocławku), przychodnie (Galeria Młociny w Warszawie) oraz apteki (Pasaż Grunwaldzki we Wrocławiu oraz poznański King Cross Marcelin). Szczegółową instrukcję dotyczącą szczepienia w centrum handlowym można znaleźć na stronie gov.pl.