Spółka Intersport Polska S.A. w okresie od 1 kwietnia 2020 r. do 31 marca 2021 roku odnotowała łączne przychody ze sprzedaży w wysokości 156.321 tys. zł czyli o 25,1% niższe w porównaniu do łącznych obrotów w okresie od 1 kwietnia 2019 r. do 31 marca 2020 roku (było: 208.700 tys. zł). Wpływ na wartość osiągniętych przychodów ze sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu miało przede wszystkim wprowadzenie w Polsce stanu zagrożenia epidemicznego COVID19 oraz ograniczenie pracy galerii handlowych.
Spółka zanotowała stratę brutto w wysokości 27.112 tys. zł przy stracie brutto na poziomie 6.666 tys. zł w analogicznym okresie. EBIT wyniósł -26.544 tys. zł, zaś EBITDA kształtowała się na poziomie -20.052 tys. zł.
– Bez wątpienia można powiedzieć, że miniony rok dla spółki Intersport Polska był wyjątkowy. Obfitował w bardzo dużą ilość zdarzeń, które miały bezpośredni wpływ na jej bieżące funkcjonowanie i rozwój. Oczywiście głównym motorem aktywności była pandemia koronawirusa COVID-19, która dzięki swojemu zasięgowi wprowadziła wiele fundamentalnych zmian w życie społeczeństwa oraz nasze działania biznesowe. Wydarzenie to, bez precedensu w naszej najnowszej historii wymusiło potrzebę adoptowania procesów biznesowych do nowej rzeczywistość. Dziękując wszystkim Akcjonariuszom za wspieranie bieżącej działalności spółki deklaruję, że zebrane doświadczenia z ub. roku zostaną wykorzystane przy budowie planów strategicznych i operacyjnych na kolejne lata. Jednocześnie zapewniam, że potencjał jaki drzemie w zasobach spółki pozwoli na jej dynamiczny rozwój – infromuej Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu Intersport Polska S.A.
Przychody w poszczególnych segmentach
W okresie od 1 kwietnia 2020 r. do 31 marca 2021 roku spółka osiągnęła wyniki w poszczególnych kanałach:
Sklepy stacjonarne – netto ze sprzedaży wyniosły 83.980 tys. zł i były o 43,3% niższe w stosunku do analogicznego okresu.
W kanale e-commerce netto ze sprzedaży wyniosły 19.720 tys. zł i były o 63,9% wyższe w stosunku do analogicznego okresu.
W kanale hurtowym netto ze sprzedaży wyniosły 52.620 tys. zł i były o 11,9% wyższe w stosunku do analogicznego okresu.
Strategia Intersport na lata 2020-2024
28 lutego 2020 roku Zarząd Intersport Polska S.A. uchwalił „Strategia Intersport Polska S.A. na lata 2020-2024. Z uwagi na pandemię COVID-19 działania Zarządu oraz kluczowych menadżerów spółki skupiły się na bieżącej aktywności mającej na celu przeprowadzić spółkę przez bardzo ciężki czas i przygotować się do funkcjonowania po pandemii. Działania skupiły się wokół czterech głównych filarów determinujących utrzymanie na rynku: pozyskanie finasowania, ograniczenie kosztów, porozumienie z dostawcami i bankami w zakresie spłaty zobowiązań oraz optymalizacja procesów sprzedaży w kanale e-commerce.
W ramach podjętych działań spółka pozyskała finasowanie z instytucji i banków na łączną kwotę 31 mln zł. (w tym pożyczka z PFR);
W okresie trwania lockdawnów spółka ograniczyła koszty wynagrodzeń o ok 20%, poza ustawowymi zwolnieniami z opłat czynszowych za wynajem lokali w centrach handlowych wynegocjowano rabat w wysokości 12% sumy wszystkich rocznych opłat;
Ustalono harmonogramy spłat zobowiązań ze wszystkim kluczowymi Partnerami biznesowymi, co pozwoliło na przygotowanie oferty sprzedażowej do kolejnych sezonów roku 21/22;
Zorganizowano nowy magazyn dla kanału e-commerce oraz poprawiono procesy obsługi Klienta e-commerce z wykorzystaniem sklepów stacjonarnych. Dla wsparcia sprzedaży w kanale e-commerce wdrożono nowe standardy komunikacji marketingowej.
Optymalizacja sieci i rozwój nowego konceptu
Spółka Intersport systematycznie wdraża w Polsce nowy koncept sklepu w formacie Intersport 2.0. Kolejnym sklepem, w którym wdrożono nowoczesne rozwiązania był salon Arkadia w Warszawie (format 2.0 – otwarcie dla klientów 04.05.20). Zwiększenie numeryczne sieci poprzez kolejny otwarty sklep w Warszawie Złotych Tarasach – otwarcie dla klientów 08.10.20.
Na uwagę zasługuje również przejęcie 3 salonów 4feaces od OTCF, otwarcie dla klientów 06.05.20 Warszawa, Katowice i Poznań. Ważnym elementem optymalizacji sieci był remont sklepu Białystok do formatu 1.5 – otwarcie dla klientów 07.03.2. Zarząd spółki podjął decyzję dotyczącą otwarcia „pop-up” w Factory Kraków i Warszawa oraz PTAK Łódź – 02.11.20 otwarcie dla klientów. Aktualnie funkcjonuje jeden w Krakowie.