Jysk planuje zredukować o połowę emisję gazów cieplarnianych pochodzących z zasilania i ogrzewania sklepów, centrów dystrybucji, biur oraz firmowych pojazdów do 2030 roku (w odniesieniu do liczb z roku 2019). Firma chce przy tym zachować tempo ekspansji 200 nowych sklepów na świecie każdego roku.
W realizacji celu wspomoże wiele nowych inicjatyw, planowanych do wdrożenia, jak na przykład: wykorzystanie paneli słonecznych, czy zastosowanie neutralnego dla środowiska ogrzewania.
Jysk edukuje pracowników
Przez ostatnich kilka lat Jysk pracował nad zwiększeniem wydajności energetycznej swoich obiektów. Sieć przeszła na oświetlenie LED w prawie wszystkich sklepach, centrach dystrybucyjnych i biurach.
Ponadto firma edukuje również pracowników, pokazując że każde ich działanie może przyczynić się do redukcji śladu węglowego, jak chociażby poprawne ustawianie termostatów, gaszenie świateł po wyjściu z pomieszczenia, itd.
Cele do 2050 roku
Ślad węglowy Jysk, jako firmy detalicznej, znacznie wykracza poza ramy działalności własnej. Większość emisji dwutlenku węgla pochodzi z fabryk, które produkują dla sieci towar, oraz z transportu morskiego i drogowego, dzięki którym produkty docierają do centrów dystrybucyjnych, sklepów oraz do klientów.
Sieć będzie angażować dostawców i firmy przewozowe do ustalenia celów i zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. Celem Jysk jest zneutralizowanie emisji dwutlenku węgla w obrębie wszystkich działań operacyjnych do 2050 roku.