IKEA w Blue City była jednym z pierwszych mniejszych formatów IKEA na skalę światową, którego celem było przetestowanie nowego konceptu sklepu z ograniczoną ofertą, ale zlokalizowanego bliżej klientów, w centrum handlowym.
Niezmiennym celem IKEA jest bowiem tworzenie jak najlepszego doświadczenia zakupowego. Zgodnie z podejściem firmy do rozwoju oraz w reakcji na zmieniające się potrzeby i wzrastające oczekiwania klientów, niektóre projekty testowe dobiegają końca. Jedną z takich inwestycji jest sklep IKEA w Blue City, który będzie prowadzić swoją działalność do końca grudnia 2021 roku.
Sklep w Blue City działa od 2018 roku
Sklep IKEA w centrum handlowym Blue City w Warszawie został otwarty w październiku 2018 roku. Nowy format wyróżniał się lokalizacją bliżej klientów, w centrum handlowym oraz nowoczesnymi rozwiązaniami prezentacji asortymentu, mającymi zapewniać jak najlepsze doświadczenia zakupowe dla odwiedzających i służące za inspirację dla ich domów. W IKEA w Blue City zakupy można zrobić m.in. poprzez Punkty Szybkich Zamówień IKEA (z dostawą do domu) lub zdalnie i odebrać swoje zamówienie w Punkcie Odbioru Zamówień IKEA zlokalizowanym na parkingu podziemnym, poziom -1 (wjazd od ul. Opaczewskiej 87).
Sklep IKEA w centrum handlowym Blue City można odwiedzać do końca tego roku. Priorytetem firmy jest zachowanie wszystkich miejsc pracy. IKEA dołoży wszelkich starań, aby każdemu pracownikowi sklepu w Blue City zaoferować takie same lub zbliżone warunki pracy na nowym stanowisku w innej warszawskiej jednostce IKEA.
– Nadal będziemy kontynuować testy różnych rozwiązań dla klientów oraz stale inwestujemy w dotychczasowe sklepy IKEA, w mobilne i stacjonarne Punkty Odbioru Zamówień, sprzedaż online oraz usługi zdalne z różnymi możliwościami dostawy i odbioru. W dalszym ciągu chcemy być bardziej dostępni dla klientów, przystępni cenowo i umożliwiać bardziej zrównoważone życie w domu poprzez oferowanie inspiracyjnych rozwiązań i produktów lepszych dla ludzi oraz planety – mówi Karol Barcal, Dyrektor Regionalny w IKEA Retail Polska odpowiedzialny między innymi za rynek warszawski.
Mija 31 lat od otwarcia pierwszego sklepu IKEA w Warszawie
Pierwszy sklep IKEA w Warszawie został otwarty w 1990 roku przy ulicy Grażyny Bacewiczówny na Ursynowie. Na powierzchni około 1000 mkw. klienci mogli korzystać z ekspozycji kliku gotowych wnętrz, co było nowością dla odwiedzających w ówczesnych czasach.
Obecnie na rynku warszawskim dla klientów dostępne są trzy sklepy IKEA – IKEA Janki, IKEA Targówek, IKEA w Blue City, ponadto trzy Punkty Odbioru Zamówień IKEA – w centrach handlowych Blue City, King Cross Praga i Wola Park oraz dwa mobilne Punkty Odbioru Zamówień IKEA – na Mokotowie i w Wilanowie. Dodatkowo w Warszawie usytuowane są Domolinia i Twoje Studio Pracy – miejsca spotkań dla obecnych i przyszłych klientów i pracowników, a także IT Service Desk i Service Office, które wspierają firmę. Marka na stałe wrosła w tkankę miejską stolicy i zagościła w domach jej mieszkańców.
– Jednym z priorytetów dla IKEA w Polsce jest rynek warszawski. Planujemy dalej rozwijać naszą działalność w tym regionie, z jeszcze większą dynamiką. Chcemy skupić się na nowych formatach miejsc spotkań z klientami, które będą odpowiedzią na zmieniające się potrzeby mieszkańców stolicy i regionu – podkreśla mówi Karol Barcal.
Kompleksowy plan rozwoju
– Finalizujemy obecnie kompleksowy plan dla regionu warszawskiego, który koncentruje się na tworzeniu jeszcze lepszego doświadczenia klientów, budowaniu i rozwijaniu kompetencji naszych pracowników, inwestowaniu w obecne i nowe miejsca spotkań z klientami oraz atrakcyjnej ofercie usług zdalnych i stacjonarnych dodał Karol Barcal.