Wojas, właściciel sklepów obuwniczych, odnotował w czerwcu 2021 roku 23,8 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaż. To wzrost o 6,1 proc. w stosunku do przychodów osiągniętych w czerwcu 2020 roku.
W okresie styczeń – czerwiec 2021 wielkość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży wyniosła 119,8 mln zł i była wyższa o 16,6 proc. w stosunku do przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Niższa sprzedaż detaliczna Wojas
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej w czerwcu 2021 roku wyniosły 16,2 mln zł. To spadek o 4 proc. od przychodów osiągniętych w czerwcu 2020 roku.
Narastająco, w okresie styczeń – czerwiec 2021 skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej wyniosły 68,1 mln zł i były niższe o 3,9 proc. od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Ponad 150 sklepów
Założona w 1990 roku firma Wojas (od 2007 roku spółka akcyjna) to jeden z największych polskich producentów obuwia, dysponujący siecią ponad 150 salonów sprzedaży w Polsce , na Słowacji i w Czechach.
W ofercie spółki znajduje się eleganckie skórzane obuwie damskie i męskie, modele młodzieżowe oraz obuwie trekkingowe. Ofertę uzupełnia galanteria skórzana – torebki, teczki i paski. Ponad 20 proc. produkcji kierowanej jest na eksport.
Wojas S.A to także ceniony dostawca butów dla administracji państwowej, wojska i leśnictwa. Oprócz produkcji obuwia pod marką Wojas, spółka realizuje również zlecenia innych producentów.
Wiosną 2008 r. Wojas S.A. zadebiutował na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Pozyskany kapitał przeznaczono na rozbudowę i dokapitalizowanie sieci sprzedaży, rozbudowę zakładu produkcyjnego oraz rozwój działu wzorniczego. W tym samym roku nabyto 100 proc. udziałów w Wojas Slovakia intensyfikując ekspansję na rynek naszego południowego sąsiada.
W 2009 r. spółka rozpoczęła rozbudowę zakładu produkcyjnego, połączoną z zakupieniem i wdrożeniem nowego wtryskowego systemu montażu obuwia oraz zakupem nowych maszyn szwalniczych i montażowych.
Czytaj także: Answear.com: 153 mln zł sprzedaży online w II kwartale 2021 r.