Spółka Intersport, prowadząca sieć specjalistycznych sklepów sportowych, planuje pozyskać dodatkowe wsparcie finansowe od potencjalnego nowego inwestor. W związku z tym firma 9 lipca 2021 roku zawarł umowę z podmiotem branżowym w celu udostępnienia danych do przeprowadzenia potencjalnego badania due diligence – informuje Intersport Polska S.A.
Zgodnie z zawartymi umowami Intersport udostępni dane niezbędne do szczegółowego zapoznania potencjalnego inwestora z bieżącą działalnością spółki i jego aktualną sytuacją gospodarczą, jak również przeprowadzenia badania due diligence Intersport w kontekście możliwości podjęcia decyzji inwestycyjnej.
Rosną przychody Intersport
Wyniki sprzedażowe firmy Intersport Polska S.A. wskazują, że pandemia nie zniechęciła Polaków do uprawiania sportu. Przychody grupy wzrosły od początku kwietnia do końca czerwca o 42,8 proc. w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Co więcej, spółka odnotowała również 80,4 proc. wzrost masy marży w odniesieniu do I kwartału roku obrotowego 2020/2021.
– Nasze ostatnio opublikowane dane wskazują, że udaje nam się realizować założone cele. Według wstępnych szacunków w pierwszym kwartale roku obrotowego 2021/2022 tj. od 1 kwietnia do 30 czerwca 2021 r., łączne przychody netto ze sprzedaży spółki wyniosły 50,3 mln zł i były wyższe o 42,8 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (35,2 mln zł). Co więcej, osiągnęliśmy wyjątkowy – w skali całego rynku retail – wynik zysku ze sprzedaży produktów. Wzrost ten uplasował się na poziomie ponad 80 proc. Dane te potwierdzają dobrze określone kierunki zmian polityki handlowej, w tym m.in. wdrożenie nowych kategorii produktów poszukiwanych przez Klienta, która skutkuje zdecydowanie podniesieniem marży oraz średniej wartości paragonu – wskazuje Marek Kaczmarek Prezesa Zarządu Spółki firmy Intersport Polska S.A.
Dobre parametry sprzedaż w e-commerce
Na łączne przychody ze sprzedaży wypracowane przez firmę INTERSPORT w I kw. roku obrotowego 2021/2022 pozytywnie wpłynęła również zmiana strategii spółki w zakresie polityki handlowej oraz komunikacji marketingowej.
Głównym czynnikiem sukcesu jest poprawa marży do poziomu 45,3 proc. (wzrost 9,0 proc. p.p. w odniesieniu do I kwartału roku obrotowego 2020/2021) w obu kanałach sprzedaży. Porównując czerwiec r/r INTERSPORT zanotował wzrost obrotów (12 proc.) oraz masy marży (33 proc.). Trend wzrostowy utrzymuje się również w lipcu. Sukces osiągnięto także w obszarze sprzedaży e-commerce. W tym przypadku wzrost obrotów plasuje się na poziomie 32 proc., natomiast wzrost masy marży na 53 proc.
– Aby móc jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby naszych konsumentów planujemy w dalszym ciągu rozwijać kanał e-commerce. Zauważyliśmy również potrzebę stawiania na poprawę komunikacji marketingowej, której brakowało przez ostatnie lata – mówi Marek Kaczmarek Prezesa Zarządu Spółki firmy Intersport Polska S.A. Na tym jednak się nie zatrzymamy. We wdrażanych zmianach zależało nam również na odbudowie DNA zespołu w kontekście misji, która wpisuje się w hasło przewodnie THE HEART OF SPORT. Obecnie stawiamy na ludzi, którzy budują naszą firmę. Kierujemy się zasadą: #teamINTERSPORT – Nasi Ludzie Nas Wyróżniają. Co więcej, w najbliższym czasie będzie można u nas obserwować dynamiczny rozwój środowiska informatycznego wspierającego działania operacyjne i logistyczne – podsumowuje.
Intersport Polska prowadzi obecnie sprzedaż w 35 sklepach zlokalizowanych w wiodących centrach handlowych największych miast Polski. Spółka jest wyłącznym w Polsce partnerem biznesowym Grupy Intersport, która posiada łącznie 5.421 punktów sprzedaży w 57 krajach na pięciu kontynentach.