InPost rozbudował sieć Paczkomatów, która przekroczyła już 13 tys. lokalizacji. Maszyna nr 13 tys. została uruchomiona w Sopocie i jest autonomiczna – posiada panele fotowoltaiczne i działa w oparciu o zasilanie słoneczne. To nowoczesne urządzenie, jakie będzie instalowane w miastach w ramach programu „Green City” – do którego dołączyły już Łódź, Kraków, Kielce, Wałbrzych, Zieloną Górę, a do końca roku program obejmie kilkadziesiąt miast w Polsce. InPost jako pierwsza firma w Polsce startuje z Paczkomatami® zasilanymi prawdziwie zieloną energią.
– Zainteresowanie dostawami przesyłek dla e-commerce rośnie skokowo, szybciej niż jakiekolwiek prognozy. Podobnie, jak wymagania konsumentów w tym zakresie – chcą odbierać paczki wygodnie, blisko i o dowolnej godzinie. Nie chcą się czuć ograniczani i nie chcą długo czekać na swoje zakupy. Takie wygórowane kryteria jest w stanie spełnić operator, który ma odpowiednio szeroką i dobrze zorganizowaną sieć punktów odbioru oraz doskonałą logistykę. Gęsta sieć to więcej niż kilka tysięcy w kraju wielkości Polski, Francji czy Hiszpanii. InPost chce być pierwszym operatorem logistycznym w Europie, który osiągnie taki cel na kilku rynkach równolegle. Uruchamiamy nową fabrykę Paczkomatów® i stawiamy na wdrożenia naszych maszyn na dużą skalę w Europie. Polska – to na tle większości państw, które dopiero odkryły niezwykłe doświadczenie odbioru przesyłek w Paczkomatach® – rynek dojrzały, zaawansowany i generujący najwyższe obroty. Ale jestem przekonany, że inne kraje, w których rozwijamy sieć InPost, w przewidywalnej perspektywie osiągną podobny poziom. Teraz rozpoczynamy kolejną rewolucję, instalując jako pierwsi w Polsce w pełni autonomiczne maszyny z panelami fotowoltaicznymi
Rafał Brzoska, prezes InPost
Ekologiczna sieć Paczkomatów InPost
InPost realizuje program „Green City”, w ramach którego nawiązał współpracę m.in. z miastem Łódź oraz Kraków. Program wspiera rozwój polskich miast zgodnie z ideą „smart city” – przez oferowanie mieszkańcom nowoczesnych usług, rozwój optymalnej i ekologicznej sieci Paczkomatów oraz działania na rzecz poprawy jakości powietrza i ochrony klimatu. „Green City” jest częścią długofalowej strategii firmy InPost, obejmującej szeroki zakres innowacji i inicjatyw ekologicznych. Program „Green City” przewiduje również rozwój szeregu nowoczesnych usług dla mieszkańców, takich jak m.in. ładowarki elektryczne przy Paczkomatach® InPost, rozwój transportu przyjaznego środowisku, czy nasadzenia roślinności oczyszczającej powietrze. Dodatkowo, w miastach partnerskich InPost zamierza w pierwszej kolejności sukcesywnie wymieniać swoją flotę dostawczą na samochody elektryczne.
Paczkomaty® InPost są najbardziej ekologiczną formą zakupów internetowych. Z analiz InPostu wynika, że zamówienie przesyłki do paczkomatu zmniejsza emisję CO2 nawet o 75% w porównaniu do dostawy bezpośrednio do domu klienta. Tylko w 2020 roku dostawy do Paczkomatów® InPost ograniczyły emisję CO2 o ponad 180.000 ton. Dalszy rozwój i optymalizacja sieci Paczkomatów® InPost przyczyni się to do ograniczenia ruchu samochodowego w miastach, co przełoży się na poprawę jakości powietrza i ochronę klimatu.
7 mln aktywnych użytkowników aplikacji InPost Mobile
InPost ma już blisko 7 mln aktywnych użytkowników aplikacji InPost Mobile. Dzięki aplikacji przy jednym Paczkomacie® przesyłki może odbierać kilka osób jednocześnie, bez konieczności stania w kolejce czy dotykania ekranu – skrytki otwiera się za pomocą smartfona. Rekordy popularności bije także rewolucyjna usługa nadawania przesyłek przez aplikację – wysyła się je w Paczkomatach InPost – do innego Paczkomatu® lub na wskazany adres domowy. Na paczce nie trzeba naklejać żadnych etykiet – wystarczy wygenerowany elektronicznie QR kod lub kod nadania w aplikacji. Aplikacja InPost już od roku znajduje się w czołówce najchętniej pobieranych i używanych aplikacji w Polsce w sklepach GP i AppStore. Za pośrednictwem aplikacji InPost Mobile za paczkę można zapłacić kodem BLIK, kartą płatniczą lub szybkim przelewem (DotPay), a już niebawem Apple Pay i Google Pay. Status nadanej paczki można śledzić oczywiście w aplikacji, ale także na stronie www.inpost.pl w sekcji „Śledzenie paczki” oraz przez chatbota, wpisując 24 cyfrowy numer przesyłki lub numer telefonu i 4 ostatnie cyfry numeru przesyłki. Aplikację InPost Mobile można pobrać ze sklepów Google Play, App Store i Huawei AppGallery.