Po trwającym około 12 miesięcy remoncie, kosztem kilkunastu milionów złotych, centrum handlowe zlokalizowane w przygranicznym Zgorzelcu – DL City zyskało nowe elewacje, odświeżone wnętrza oraz nowe aranżacje przestrzeni zewnętrznych. Pracom modernizacyjnym towarzyszy rekomercjalizacja, dzięki której obiekt jeszcze lepiej wpisywać się będzie w oczekiwania lokalnych mieszkańców.
Już teraz DL City jest jedynym obiektem w regionie, który w swojej ofercie posiada Multikino, wielosalowe kino wyświetlające najnowsze hity kinowe. Na wrzesień właściciel i zarządca obiektu, firma DL Invest Group zapowiada specjalne wydarzenie podkreślające nowy charakter obiektu.
Modernizacja i rekomercjalizacja
DL City to obiekt położony w Zgorzelcu na trójstyku granic. W bezpośrednim sąsiedztwie centrum handlowego mieszka blisko 90 tys. osób. Jest to łączna liczba mieszkańców polskiego miasta Zgorzelec oraz niemieckiego Görlitz, które od Zgorzelca oddziela jedynie granica przebiegająca wzdłuż Nysy Łużyckiej. Powierzchnia użytkowa centrum handlowego to ponad 25 tys. mkw.
– Centrum DL City zyskało nowy wygląd zewnętrzny: pojawiła się nowa elewacja i nowe portale wejściowe w kolorystyce zgodnej z paletą barw właściciela. Zastosowane zostało również ledowe podświetlenie elewacji dzięki czemu również po zmroku centrum stanowi wyróżniający się punkt. Bryła kina, która wystaje ponad główną część budynku oraz fragmenty elewacji, na których znajdują się loga najemców zostały wykończone industrialną siatką – wylicza Łukasz Tomczyk, Dyrektor ds. Komercjalizacji w DL Invest Group odpowiedzialny za wynajem powierzchni w budynku. Również wnętrza budynku przeszły znaczącą metamorfozę. Odnowione zostały części wspólne w tym pasaże, foodcourt, toalety oraz pomieszczenia socjalne w tym pokój maluszka. Na zewnątrz obiektu pojawiły się stojaki na rowery i inne nowe elementy małej architektury, a także wytyczone zostały nowe ciągi piesze. Zarówno w środku centrum, jak i na zewnątrz umieściliśmy znacznie więcej roślinności, która sprzyja lepszemu samopoczuciu naszych gości i znacząco podnosi walory estetyczne przestrzeni – dodaje Łukasz Tomczyk.
– Podstawowym celem przebudowy obiektu było stworzenie atrakcyjnego i bezpiecznego miejsca do robienia zakupów przez całe rodziny z dziećmi. Chcieliśmy, aby każdy znalazł u nas dla siebie interesującą ofertę i z przyjemnością nie tylko dokonywał zakupów, ale także spędzał wolny czas korzystając z bogatej oferty rekreacyjnej i gastronomicznej. Mamy ambicje, aby DL City było jednym z najchętniej odwiedzanych miejsc w Regionie i jesteśmy przekonani, że przebudowując obiekt jeszcze lepiej dostosowaliśmy jego przestrzenie i funkcje do oczekiwań lokalnych społeczności – podsumowuje Edyta Leszczyńska, odpowiedzialna za marketing DL City.
DL City Zgorzelec ma 25 tys. mkw.
DL City Zgorzelec to przygraniczne centrum handlowo-usługowo-rozrywkowe, o ponadregionalnej sile oddziaływania, cechujące się bardzo dobrą lokalizacją oraz skomunikowaniem zarówno z centrum miasta, jak i regionem trójstyku granic. Powierzchnia użytkowa DL City wynosi 25 tys. mkw. Zasięg oddziaływania obiektu obejmuje ponad 150 0tys. osób (bez uwzględnienia Klientów ze strefy przygranicza niemiecko-czeskiego). Atutem obiektu jest bogata oferta rozrywkowa na czele z Multikinem, które jest jedynym multipleksem w regionie.