InPost w porozumieniu z Otto Group pomyślnie sfinalizował przejęcie Mondial Relay, wiodącej francuskiej firmy dostarczającej przesyłki w formacie ‘poza domem’. Wartość transakcji wyniosła 513 mln EUR. Tym samym InPost stanie się największą w Europie platformą dostaw dla e-commerce.
Transakcja pozwoli InPost na wejście na atrakcyjne rynki Francji, krajów Beneluksu i na Półwyspu Iberyjskiego. Dzięki temu firma zakłada wzrost EBITDA o ok. 100-150 mln EUR w średnim okresie.
Efekt skali dzięki przejęciu Mondial Relay
InPost i Mondial Relay łącznie dostarczyły w 2020 roku ponad 440 milionów przesyłek, wspieranych przez sieć około 28 000 lokalizacji w punktach APM i PUDO. Francuska firma, z rozbudowaną siecią punktów PUDO i szerokimi ogólnoeuropejskimi relacjami handlowymi, pozwoli InPostowi przyspieszyć realizację planów ekspansji międzynarodowej.
Zapewni również natychmiastową obecność na jednym z największych i najatrakcyjniejszych rynków e-commerce w Europie z silnym fundamentem przyspieszonego wzrostu, skalowaną siecią logistyczną Mondial Relay, szerokimi paneuropejskimi relacjami handlowymi i silnym uznaniem konsumentów – co zapewni mocne podstawy dla dalszego rozwoju.
InPost wiodącym graczem
InPost zyskuje ponadto ugruntowaną i w pełni zintegrowaną platformę dostaw e-commerce na trzecim co do wielkości rynku e-commerce w Europie. Szacuje się, że francuski rynek e-commerce, oceniany na około 56 miliardów euro, może się pochwalić jednym z najwyższych wskaźników penetracji dostaw ‘poza domem’ w Europie – na poziomie około 40 proc.
– Zakończyliśmy strategicznie ważne przejęcie, a rozległa sieć Mondial Relay na jednym z największych rynków e-commerce w Europie pozwoli InPost na przyspieszenie realizacji strategii ekspansji międzynarodowej. Wraz z Mondial Relay stajemy się wiodącym w Europie rozwiązaniem dostaw ‘poza domem’ dla e-commerce. Możemy przy tym wykorzystać wiele synergii, aby jeszcze szybciej rosnąć i tworzyć wartość dla naszych interesariuszy. Witamy naszych kolegów z francuskiej firmy w zespole InPost i cieszymy się, że możemy rozpocząć naszą wspólną podróż. Wspólnie zwiększymy popyt i na nowo zdefiniujemy dostawy ostatniej mili dla konsumentów – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.