Okazuje się, że e-mail niezmiennie pozostaje najskuteczniejszym i najtańszym kanałem budowania i utrzymywania relacji z istniejącymi klientami – tak wynika z analizy firmy ExpertSender.
E-mail sprawdza się zwłaszcza w czasach dla biznesu niepewnych, kiedy możliwości sprzedaży są ograniczone i trzeba uważać na wydatki.
ExpertSender: wzrósł współczynnik otwarć i kliknięć
Rok temu, po ogłoszeniu pandemii koronawirusa i związanych z nią obostrzeń, firma ExpertSender przyjrzała się wynikom kampanii e-mailowych, realizowanych w marcu i kwietniu przez polskie e-komersy w jednej z najbardziej poszkodowanych branży odzieżowej. Teraz porównała tamte liczby z danymi za okres luty-kwiecień bieżącego roku.
Wiosna w branży odzieżowej to tradycyjnie czas intensywnych kampanii, związanych z nową kolekcją. W połowie marca ub. r. liczba wysyłek marketingowych uległa zmniejszeniu, bowiem kampanie wstrzymano w oczekiwaniu na rozwój wydarzeń. W tym roku miesiące luty-kwiecień przypadły na trzecią falę pandemii koronawirusa oraz praktyczne zamknięcie galerii handlowych, mimo to ilość wysyłek utrzymywała się na podobnym poziomie, jak w 2020 roku.
Mimo podobnej liczby wysłanych wiadomości e-mail jak w zeszłym roku, współczynnik otwarć w 2021 wzrósł o 3,2-5,1 proc., a kliknięć o 0,8-0,9 proc.
Lepsze wykorzystanie marketing automation
Powód? Zdając sobie sprawę z większej niż przed rokiem konkurencji w kanale e-mail, firmy zwiększyły dbałość o jakość list subskrybentów oraz o jakość samych wysyłek kampanii e-mail marketingowych. Lepiej dobrana treść i usunięcie z baz “martwych dusz” sprawiło, że procentowo więcej odbiorców otwiera e-maile i klika w zamieszczone w nich linki.
– Zamknięcie galerii handlowych – a wraz z nimi i stacjonarnych sklepów odzieżowych – spowodowało zwiększone zainteresowanie sklepami internetowymi oraz ofertami przesyłanymi e-mailem. W ostatnich miesiącach marki modowe zadbały o jakość swoich baz kontaktowych oraz jakość wysyłanych subskrybentom treści. Zaczęły przy tym częściej sięgać po bardziej zaawansowane funkcje naszej platformy do marketing automation, w tym po dynamic content, która pozwala automatycznie dobrać najlepszą dla danego klienta treść, uzależnioną od jego cech, preferencji i historii zakupów – komentuje Kamil Olszewski eCommerce Account Manager w ExpertSender.