Pepco Poland (spółka zależna od Pepco Group) zawarła umowę z CCC Austria dotyczącą przejęcia do 29 umów najmu sklepów w Austrii.
Po tym jak w kwietniu br. ogłoszono zamiar rozpoczęcia działalności Pepco w Austrii, rozpoczęły się działania zmierzające do zapewnienia tej marce ogólnokrajowej obecności na austriackim rynku, w lokalizacjach pasujących do modelu biznesowego Pepco, co zapewnić ma podpisana właśnie ramowa umowa.
Finalizacja umowy
Zgodnie z założeniami, warunki niezbędne do sfinalizowania wstępnej umowy powinny zostać spełnione do końca września 2021 r. To umożliwi sklepom pod marką Pepco prowadzenie sprzedaży przez cały czwarty kwartał, kluczowy w sektorze handlowym. Warunki te, to m. in.:
- zakończenie prawnego i operacyjnego procesu due diligence umów najmu;
- uzyskanie wymaganych zgód korporacyjnych na cesję wszystkich lub wybranych umów najmu;
- uzyskanie zgód obecnie wynajmujących lokale na potrzeby CCC Austria.
Austria będzie 17-tym krajem, w którym obecne jest Pepco Group i 15-tym rynkiem dla marki Pepco. W ostatnich miesiącach sieć weszła z sukcesem na rynki Europy Zachodniej – do Włoch i Hiszpanii. Planowane rozpoczęcie działalności w Austrii jest kolejnym krokiem w realizacji ogólnoeuropejskich ambicji Grupy. Kolejny krok poprzedziły badania klientów i rynku, co stanowi solidną podstawę sukcesu oferty Pepco poza głównymi rynkami Europy Środkowej, gdzie sieć ma już ponad 2,2 tys. sklepów w 14 krajach.
Cała Grupa, w tym także marki Poundland i Dealz, działa obecnie w 16 krajach Europy, prowadząc ponad 3200 sklepów.
– Ostatnie miesiące to udane wejście sieci Pepco na rynki włoski oraz hiszpański. Podpisana dziś umowa to potwierdzenie naszego pełnego zaufania do konkurencyjnej oferty, jaką Pepco zapewnia konsumentom w całej Europie. – powiedział Andy Bond, Dyrektor Generalny (CEO) Pepco Group.
– Jesteśmy przekonani, że najlepsze na rynku ceny, jakość i szeroki wybór produktów, z których słynie Pepco, w połączeniu z wysokiej klasy sklepami, które chcemy przejąć w Austrii, stanowić będą doskonałą ofertę dla naszych nowych klientów. To ważny krok w realizacji ambitnych planów rozwoju wiodącej sieci dyskontowych sklepów wielobranżowych w Europie. – dodał Andy Bond.
Pepco Group wchodzi na 17. rynek
Pepco Group istnieje od 2015 r. i ma obecnie ponad 3,2 tys. sklepów w 16 krajach, wliczając w to Polskę i inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej, Wielką Brytanię, Republikę Irlandii i Hiszpanię.
W skład zatrudniającej ok. 35 tys. osób Grupy wchodzą dwie, niezależne od siebie sieci handlowe – paneuropejska Pepco i działająca w Wielkiej Brytanii Poundland, która poza tym krajem jest obecna pod marką Dealz. W skład Grupy wchodzi również przedsiębiorstwo PGS zajmujące się zaopatrzeniem sklepów Grupy w towary.
Akcje Pepco Group N.V. w maju 2021. r. zadebiutowały na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Pierwszych 14 sklepów Pepco w Polsce otwarto w 2004 roku. Obecnie sieć obsługuje ponad 20 milionów klientów miesięcznie, oferując ubrania dla całej rodziny, artykuły gospodarstwa domowego i zabawki w najniższych cenach. Spółka, z siedzibą w Poznaniu, zatrudnia ok. 17 tys. pracowników w 14 krajach Europy, przy czym najsilniej firma obecna jest w Polsce, Rumunii, na Węgrzech i w Czechach.
Przeczytaj także: Castorama tworzy nowy format sklepów Smart