W dobie pandemii wzrosła popularność zakupów online, a co za tym idzie miejsc, w których można skorzystać z usług pocztowych. Potwierdzeniem tego jest m.in. ponad 71 tys. paczek, które klienci Kaufland nadali lub odebrali przy okazji zakupów od marca 2020 roku do 23 maja br. Jeszcze do niedawna usługa była dostępna w ponad 100 marketach sieci. Obecnie funkcjonuje we wszystkich sklepach Kaufland w całej Polsce.
W trakcie pandemii usługi e-commerce zyskały na znaczeniu. W 2020 r. sprzedaż produktów online w Polsce wzrosła o niemal 35 proc.[1]. Mimo otwarcia galerii handlowych Polacy nie planują zmniejszenia częstotliwości zakupów w tej formie, bo 74 proc. konsumentów deklaruje, że nawet po zakończeniu pandemii utrzyma je na dotychczasowym poziomie, a 10 proc. zamierza je zwiększyć[2]. Usługi pocztowe będą więc cieszyć się coraz większą popularnością. Zwiększy się również popyt na punkty pocztowe, którymi coraz częściej stają się sklepy spożywcze.
Kaufland stawia na koncept one-stop-shopping
– Od wielu lat misją sieci Kaufland jest ułatwianie klientom codziennych zakupów. Konsekwentnie stawiamy na koncept one-stop-shopping, dając kupującym dostęp do szerokiego wachlarza usług i produktów najemców naszych pasaży. Mamy świadomość, że to właśnie możliwość zrobienia kompleksowych zakupów oraz załatwienia wielu innych spraw w jednym miejscu, znacznie zwiększa komfort klientów. Dotyczy to także usług pocztowych – mówi Marcin Łojewski, członek zarządu Kaufland Polska.
– Na rynku handlowym obserwujemy tendencję uruchamiania tego typu działalności, która jednocześnie stwarza możliwość prowadzenia sprzedaży w niedziele niehandlowe. Uważnie obserwujemy konkurencję oraz trendy. Nie zamykamy się na żadne z rozwiązań, które będzie odpowiadać potrzebom naszych klientów – dodał Marcin Łojewski.
Wdrożenie usług pocztowych pozwala sklepom Kaufland na prowadzenie działalności również w niedziele niehandlowe. Niezależnie od wielkości placówki – taką funkcję mogą pełnić zarówno sklepy osiedlowe, jak i duże dyskonty czy hipermarkety.
[1] Strategie, które wygrywają. Liderze e-commerce o rozwoju handlu cyfrowego, PwC, 2021
[2] Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2021-2026, PwC, luty 2021