Nhooders Impact Generation, nowa strategia ESG przyjęta przez Nhood, łączy ambicję firmy ze szczegółowym planem działania.
– W centrum naszej strategii ESG stawiamy pracowników, czyli Nhooders i dążymy do tego, aby przekształcać nieruchomości w zrównoważone miejsca. Takie podejście przyniesie korzyści naszym klientom, wzmocni naszą działalność biznesową, pozytywnie wpłynie na naszą planetę, i jednocześnie zainspiruje nasz zespół – wyjaśnia Antoine Grolin, prezes Nhood.
Światowy lider
Firma Nhood, oferująca usługi i rozwiązania dla branży nieruchomości, w ciągu pięciu lat chce zdobyć pozycję lidera w obszarze rewitalizacji miast.
Narzędziem do wdrożenia przez Nhood strategii ESG i wspierania zmian będzie szczegółowa mapa drogowa. Dzięki niej firma oceni wpływ swoich aktywności w czterech obszarach: ludzie, planeta, zysk, ład korporacyjny, a także określi ramy działania uwzględniające dobrostan społeczny i troskę o środowisko. Celem inicjatyw w zakresie zrównoważonego rozwoju jest odnawianie zasobów planety zgodnie ze standardem Konwencji Klimatycznej Biznesu.
Działanie systemowe w celu wywierania globalnego pozytywnego wpływu

Nhood jest przekonany, że zaangażowanie w strategię ESG kadry zarządzającej i wszystkich pracowników jest absolutnie niezbędne. Dlatego na mapie drogowej zostały zapisane konkretne działania:
- umożliwienie pracownikom Nhood rozwijania wiedzy i kompetencji ESG poprzez szkolenia. Firma utworzy centrum szkoleniowe „Akademia Nhoodersa” dostępne dla wszystkich zainteresowanych do 2030 roku.
- dekarbonizacja podróży służbowych: przyjęcie globalnej polityki niskoemisyjnej mobilności do 2026 roku i 40-procentowa redukcja emisji CO2e związanych z mobilnością do 2030 roku. Do tego czasu wszystkie podróże lotnicze zostaną zrównoważone, a limity emisji dwutlenku węgla zostaną przydzielone każdemu zespołowi.
- zaangażowanie w zarządzanie celami ESG wszystkich pracowników.
Kompleksowe podejście do ESG
Nhood chce wyróżniać się na rynku kompleksowym podejściem do ESG obejmującym wszystkie linie biznesowe w każdym kraju oraz realizowane projekty, które łączą dobrobyt i zrównoważony rozwój. Przykładami celów Nhood w tym zakresie są:
- wspieranie zrównoważonych zmian u klientów za pomocą specjalistycznych usług ESG oferowanych przez Nhood, a do 2030 roku wydzielenie w strukturach nowej linii biznesowej ESG
- wykorzystanie zrównoważonych innowacji do zmian na rynku: utworzenie dedykowanej jednostki, która będzie opracowywać nowatorskie rozwiązania, publikować analizy i badania oraz proponować strategiczne zmiany, aby inspirować branżę
- promowanie bioróżnorodności: zasadzenie 100 tys. drzew do 2030 roku w ramach projektów realizowanych przez Nhood dla klientów
- zaangażowanie dostawców Nhood – ujednolicenie klauzul umownych z dostawcami w celu uwzględnienia klauzul ESG zgodnie z kartą odpowiedzialnych zakupów oraz certyfikacja Ecovadis wszystkich umów do 2026 roku.
– W naszej strategii ESG uwzględniliśmy podejście, które jest dalekowzroczne i bardzo ambitne. Łączymy działania na rzecz dobrobytu lokalnych społeczności i zrównoważonego rozwoju nieruchomości. Chcemy pozycjonować Nhood jako globalnego i odpowiedzialnego lidera w zarządzaniu nieruchomościami, dlatego musimy dać przykład i zmobilizować naszą branżę – mówi Christian Lema, Global Head of ESG w Nhood.