Centrum handlowo-rozrywkowe Blue City ma za sobą stabilny rok pod względem komercjalizacji. Galeria wdraża też zielone rozwiązania, a jednym z nich było otwarcie nowego hubu ładowania pojazdów elektrycznych.
Blue City to miejsce, oferujące spędzenie czasu w kompleksowy sposób – na zakupach, zabawie oraz w lokalach gastronomicznych. W centrum, na 63 tys. mkw. powierzchni, działa 200 sieciowych i lokalnych sklepów, punktów usługowych oraz lokali gastronomicznych i rozrywkowych, w tym kino sieci Helios, sala zabaw dla dzieci Inca Play oraz gwarantujące emocje sportowe kluby fitness, ścianka wspinaczkowa, klub bilardowy, czy pole do mini golfa. Strategia komercjalizacji zakłada tworzenie przyjaznego miejsca z dobrze dobraną kompozycją najemców, odpowiednią dla potrzeb całej rodziny.
Nowi najemcy zapukali do drzwi Blue City
Rok 2024 to dalsze uatrakcyjnienie oferty handlowej oraz rozrywkowej. Podpisanych zostało 9 umów z nowymi najemcami, na całkowitą powierzchnię ok. 5000 mkw. Przedłużono kilkanaście kontraktów na ok. 7500 mkw.
Do najważniejszych otwarć należy nowy salon marki C&A, w najnowocześniejszym koncepcie – układ sklepu jest przemyślany, przejrzysty i spójny, zastosowano energooszczędne oświetlenie, a do dyspozycji klientów są także kasy samoobsługowe. C&A w Blue City oferuje kolekcje damską, męską i dziecięcą, w tym specjalną sekcję denim. Siódmy w Warszawie sklep niemieckiej sieci otworzył się we wrześniu na poziomie 0. Jego powierzchnia to 2000 m kw. W czerwcu minionego roku uruchomiony został pierwszy stacjonarny sklep wydawnictwa Roger Publishing, czyli popularnej blogerki Mama Ginekolog. W ofercie znajdują się ubrania, kosmetyki i akcesoria. Również marki, które w 2024 nasiliły ekspansję na polskim rynku, na swoje lokalizacje wybrały Blue City. Przykładem jest choćby hiszpańska marka akcesoriów do telefonów – Kamalion. Sklep sieci otworzył się wiosną 2024. Późną jesienią został otwarty po remoncie, zrewitalizowany i unowocześniony salon sieci H&M.
W zakresie poszerzania oferty rozrywkowej – zimą 2024 do grona najemców Blue City dołączył klub bilardowy Złota Bila. Na 2000 mkw. oferuje 40 stołów bilardowych oraz 8 torów do rzutek. To jedyne miejsce w Polsce, które pod jednym dachem dysponuje tak szerokim wachlarzem stołów bilardowych.
Nowa strategia ESG i kolejne otwarcia
Na początku minionego roku Blue City ogłosiło też strategię ESG, zgodnie z którą do 2050 roku centrum chce osiągnąć neutralność klimatyczną. W ramach strategii, najważniejszym działaniem było uruchomienie we wrześniu, wspólnie z Polenergia eMobility, hubu ładowania pojazdów elektrycznych. Inwestycja powstała w ramach realizowanego przez Blue City projektu modernizacji energetycznej i zawartej z Grupą Polenergia umowy na dostawy zielonej energii. Nowy hub na 8 aut zaprojektowany został w formie strefy relaksu, z elementami zieleni i małej architektury.
– Rok 2024 okazał się dla nas stabilny. Wynika to zarówno ze strategii zarządzania centrum, jak i zaufania najemców. W obszarze leasingowym – stale uzupełniamy naszą ofertę o marki cieszące się popularnością klientów. Cieszę się, że w minionym roku, w Blue City swoje sklepy otworzyły zarówno uznani międzynarodowi gracze, firmy lokalne, jak i przedstawiciele nowych biznesów, szukający optymalnych powierzchni, gwarantujących zainteresowanie kupujących. Kolejne otwarcia planujemy jeszcze w pierwszym kwartale 2025 r. Ruszą również przygotowywane w zeszłym roku inwestycje w infrastrukturę obiektu – komentuje Anna Gut, Leasing Director w Blue City