Spółka x-kom przejmuje 51 proc. udziałów Neonetu. Przejęcie większościowego pakietu udziałów to jedno z kluczowych wydarzeń w historii obu firm. Konsolidacja pozwoli na dalszą restrukturyzację oraz odbudowę marki Neonet, jednocześnie gwarantując klientom jeszcze lepszą ofertę.
Przypomnijmy, w październiku 2024 roku spółki x-kom i Neonet w restrukturyzacji podpisały umowę inwestycyjną. Umowa przewidywała docelowe przejęcie Neonetu przez x-kom. W listopadzie zgodę na transakcję wydał UOKiK.
Od dziś Neonet nie jest już konkurentem x-komu – teraz to część jednej grupy. Warunki umowy inwestycyjnej zostały spełnione, w tym uzyskanie niezbędnych zgód antymonopolowych oraz zatwierdzenie układu z wierzycielami Neonetu.
Wzmocnienie współpracy
„Docelowo, w ramach całej grupy, będziemy dążyć do synergii, m.in. w obszarze polityki zakupowej, obsługi zamówień oraz newralgicznych z punktu widzenia efektywnego funkcjonowania biznesu, obszarów front i back office. Te działania mają na celu poprawę warunków handlowych i zwiększenie konkurencyjności obu marek.
Dzięki temu będziemy mogli efektywniej zarządzać ofertą i sprzedażą, a także obniżyć koszty operacyjne. Naturalnym kierunkiem rozwoju Neonetu będzie rozbudowa oferty IT i GSM zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online, co stanie się możliwe dzięki know-how x-komu.
Dodatkowo członkowie zarządu x-komu mogą teraz zasiadać w zarządzie Neonetu, mając decydujący wpływ na kierunek jego rozwoju. Wybrani menedżerowie będą mogli jednocześnie zarządzać połączonymi zespołami obu spółek, co ułatwi wymianę wiedzy i dostosowanie oferty do oczekiwań klientów” – podała spółka x-kom w komunikacie.
Cele spółki
W najbliższych miesiącach firma skupi się na zwiększeniu udziału w sprzedaży internetowej i stacjonarnej. „Wierzymy, że powyższe działania – wykorzystanie najlepszych rozwiązań, jakie mamy sobie nawzajem do zaoferowania oraz ścisła współpraca połączonych zespołów przywrócą rentowność i siłę marki Neonet w ciągu najbliższych miesięcy”.
X-kom jest liderem w branży sprzedaży detalicznej komputerów oraz urządzeń elektroniki użytkowej w Polsce. Od momentu otwarcia pierwszego sklepu 22 lata temu, spółka dynamicznie się rozwija – ma sieć 26 własnych salonów stacjonarnych, które są zlokalizowane w dużych miastach. Prowadzi też jedną z najważniejszych platform e-commerce w Polsce – www.x-kom.pl.