W 2024 roku otworzyliśmy 88 nowych sklepów i kontynuowaliśmy optymalizację sieci. Mając ponad 4200 sklepów, modernizacja naszego portfolio salonów pozostanie dla nas priorytetem – podkreśla Daniel Ervér, CEO Grupy H&M.
Szwedzka Grupa podsumowała sprzedaż w IV kwartale i całym ubiegłym roku.
– Sprzedaż i zysk operacyjny wzrosły w czwartym kwartale dzięki silnej sprzedaży online, dobrze przyjętym kolekcjom mody damskiej i skutecznej kontroli kosztów. Skupiając się na naszej podstawowej działalności i realizując nasz plan, jesteśmy na dobrej drodze do długoterminowego, dochodowego wzrostu – uważa Daniel Ervér.
Nieznaczny wzrost sprzedaży
W całym roku finansowym 2024 sprzedaż netto grupy H&M wyniosła 234 478 mln SEK (koron szwedzkich). W walutach lokalnych sprzedaż netto wzrosła o 1 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Około 30 proc. sprzedaży stanowiły sklepy internetowe.
Zysk brutto wzrósł w badanym okresie o 4 proc. do 125 299 mln SEK. Odpowiada to marży brutto w wysokości 53,4 proc. Z kolei zysk operacyjny wzrósł do 17 306 mln SEK, co odpowiada marży operacyjnej na poziomie 7,4 proc. Zysk operacyjny wzrósł o 28 proc. w porównaniu z z rokiem poprzednim, z wyłączeniem wyniku z inwestycji w spółkach stowarzyszonych i wspólnych przedsięwzięciach.
Nakłady inwestycyjne i optymalizacja sieci sprzedaży
Tegoroczne nakłady inwestycyjne mają wynieść 11-12 mld SEK. Jest to zgodne z CapEx w roku 2024, który wyniósł 11,6 mld SEK. Inwestycje są głównie przeznaczane na rozwój portfela sklepów i łańcuch dostaw.
Na koniec listopada 2024 r. szwedzka Grupa posiadała 4 253 sklepów. Oznacza to, że łączna liczba sklepów zmniejszyła się o 116 sklepów w porównaniu z tym samym okresem w poprzednim roku. W ciągu roku finansowego otwarto 88 nowych sklepów i zamknięto 204 lokale. Łącznie 258 sklepów Grupy jest prowadzonych przez partnerów franczyzowych.