Plany Da Grasso na 2025 rok koncentrują się na dalszym rozwoju sieci, głównie poprzez otwieranie kolejnych placówek. Rozwijamy też proces digitalizacji i cyberbezpieczeństwa oraz skupiamy się na inwestycyjnych planach marketingowych. Pracujemy także nad modernizacją naszych lokali oraz rozwojem wewnętrznych działów, co jest dla nas ważnym elementem dalszego wzrostu – mówi w rozmowie z Omnichannelnews.pl Magdalena Piróg, CEO Da Grasso.
Jakie wydarzenia w minionym roku były kluczowe dla rozwoju sieci Da Grasso i całej branży gastronomicznej w Polsce?
M.P: W ubiegłym roku znacząco zacieśniliśmy współpracę w ramach The European Pizza Company, w którego skład oprócz Da Grasso wchodzą New York Pizza i Koti Pizza. To doskonała możliwość na wymianę doświadczeń, dobrych praktyk oraz wiedzy i pomysłów z naszymi partnerami. Dołączyliśmy również do TEPC, gdzie możemy wymieniać się doświadczeniami i praktykami z członkami stowarzyszenia. W minionych miesiącach rozwinęliśmy proces zamówień online, który chcemy dalej rozwijać i wykorzystywać. Liczne spotkania oraz wymiana doświadczeń i perspektyw na rynek stały się kluczowymi elementami naszego rozwoju.
2024 rok rozpoczęliśmy od rebrandingu, który szybko zyskał rozgłos w branży gastronomicznej i zapoczątkował proces, który obejmie w przyszłości wszystkie lokale działające w naszej sieci. Jednocześnie intensywnie pracujemy nad jej rozwojem – potwierdzają to zarówno liczne otwarcia (oraz kolejne plany), jak i wprowadzane przez nas zmiany w menu, które stale udoskonalamy. Badamy i analizujemy rynek, a wiedząc, jakie wyzwania stoją przed branżą, zaplanowaliśmy nową ofertę franczyzową w pełni dopasowaną do zmian w branży, ale również oczekiwań potencjalnych partnerów biznesowych. Zmiany są wspierane silną rozbudową zespołu w centrali naszej sieci – dzięki temu możemy nie tylko realizować bieżące cele, a także rozwijać kompetencje i zagospodarowywać nowe kierunki rozwoju na rynku.
Ile lokali udało się otworzyć w 2024 roku? W jakie miejscowości są na celowniku Da Grasso?
M.P: W 2024 roku otworzyliśmy 9 lokali, m.in. w Strykowie czy Koluszkach, ale też kolejną pizzerię w Warszawie. Nasze ambicje i plany sięgają jednak dalej, dlatego bardzo aktywnie pracujemy nad następnymi otwarciami, które wkrótce zapowiemy. Zależy nam, by również klienci z mniejszych miejscowości mogli cieszyć się naszą pizzą. Dlatego gama miast, w których pojawia się Da Grasso, jest naprawdę szeroka. Jest to odpowiedź na potrzeby konsumentów, których oczekiwaniom staramy się sprostać. Aby skutecznie realizować nasze cele, powołaliśmy w firmie dział ekspansji złożony z ekspertów w obszarze rozwoju, sprzedaży i nieruchomości. Rozszerzyliśmy także m.in. programy szkoleniowe dla nowych franczyzobiorców i pracowników lokali oraz wzmocniliśmy zasoby w innych działach organizacji. Dzięki temu dbamy, aby wzrost liczby lokali szedł w parze z podnoszeniem jakości usług naszych franczyzobiorców.
W jaki sposób Da Grasso reagowało na zmiany w kondycji właścicieli obiektów handlowych i partnerów franczyzowych?
M.P: Na bieżąco dostosowujemy się do zachodzących zmian. Utrzymujemy stały kontakt z franczyzobiorcami i powołaliśmy Radę Franczyzową, która umożliwia sprawną wymianę informacji między siecią, a naszymi partnerami biznesowymi. Wnikliwie analizujemy koszty, optymalizujemy ceny zakupu surowców i podejmujemy działania, które pozwolą zwiększyć wysokość rachunku. Wszystko po to, by nasi franczyzobiorcy czuli się bezpieczniej na rynku. Wszystkie nasze działania prowadzone wokół nowo otwierających się lokali, są poprzedzone dokładnym szkoleniem z naszymi ekspertami. Każdy przypadek rozpatrujemy też indywidualnie i staramy się poświęcać pojedynczym franczyzobiorcom tyle czasu, ile potrzebują. Jesteśmy też oczywiście w stałym kontakcie, a eksperci Da Grasso zawsze służą wsparciem. Dzięki temu szybko identyfikujemy i reagujemy na wyzwania, które pojawiają się na rynku.

Jakie trendy i wyzwania będą miały największy wpływ na funkcjonowanie firmy Da Grasso i szerzej – na sektor gastronomiczny w 2025 roku?
M.P: Gastronomia to bardzo dynamiczna branża, która często wymaga reagowania na bieżąco. Jesteśmy już jednak doświadczoną marką, która ma za sobą sytuacje wymagające prężnego działania pod presją czasu. Jednym z trendów, który już teraz ma wpływ na działanie gastronomii, jest digitalizacja zamówień. Klient oczekuje, że oferta będzie czytelna i wzbogacona o atrakcyjne promocje i szybki dowóz. Już teraz udoskonalamy te czynniki i rozbudowujemy zespół odpowiedzialny za optymalizację procesu. Kolejnym trendem, który w 2025 roku prawdopodobnie jeszcze się pogłębi, jest zmieniający się sposób życia konsumentów, który wpływa na ich preferencje żywieniowe.
W 2025 roku rosnąca liczba osób poszukiwać będzie zdrowszych opcji, co będzie wymagało od Da Grasso dostosowania menu do nowych oczekiwań, na przykład poprzez wprowadzenie większej liczby dań bezmięsnych. Kolejną ze zmian, która już teraz jest bardzo silnie widoczna na rynku, są działania z zakresu CSR i ESG. Jesteśmy obecnie na etapie planowania działań w duchu społecznej odpowiedzialności biznesu na przyszły rok. A z marketingowego punktu widzenia takim trendem z pewnością będzie rozwój omnichannel czy wzrost znaczenia personalizacji usług.
Jakie aspekty, związane ze strategią omnichannel, mogą wpłynąć na Państwa działalność ?
M.P: Chcemy dalej rozwijać naszą strategię omnichannel, poprzez mechanizmy dopasowane do specyfiki branży gastronomicznej. Będziemy dążyć do zapewnienia klientom możliwości płynnego przechodzenia między różnymi kanałami zamawiania — od zamówień online, po wizyty w lokalach. Zamierzamy pracować nad jeszcze lepszą integracją naszych systemów, aby usprawnić obsługę zamówień na wynos i dostaw. Jednym z kluczowych elementów będzie dla nas personalizacja oferty, np. poprzez dedykowane promocje w kanałach cyfrowych czy też optymalizacja procesu składania zamówienia. Oczywiście klienci, którzy przychodzą do naszych lokali stacjonarnie, również będą odpowiednio zaopiekowani. Będziemy też dokładać wszelkich starań, żeby zapewnić im komfortowe doświadczenie, spójne z naszymi rozwiązaniami online.
Jakie są najważniejsze plany inwestycyjne Da Grasso na 2025 rok?
M.P: Plany Da Grasso na 2025 rok koncentrują się na dalszym rozwoju sieci, głównie poprzez otwieranie kolejnych placówek. Rozwijamy też proces digitalizacji i cyberbezpieczeństwa oraz skupiamy się na inwestycyjnych planach marketingowych. Pracujemy także nad modernizacją naszych lokali oraz rozwojem wewnętrznych działów, co jest dla nas ważnym elementem dalszego wzrostu. Ponadto, zamierzamy zbudować strategię marki w zakresie CSR i ESG, wdrażając zasady społecznej odpowiedzialności biznesu do codziennej działalności. Pracujemy też nad nowym modelem franczyzowym, który będzie oferował jeszcze korzystniejsze warunki dla nowych franczyzobiorców. Celem jest pozyskanie nowych partnerów, którzy będą mogli skorzystać z ugruntowanej pozycji naszej marki na rynku.
Czy planują Państwo wdrożenie nowych technologii, które pozwolą lepiej łączyć sprzedaż online i offline?
M.P: To kluczowy obszar naszej strategii rozwoju. Dział digital i IT pracuje intensywnie nad rozbudowaniem technologii, które pozwolą lepiej integrować sprzedaż online i offline, oferując klientom jak najlepsze doświadczenia. Będziemy również inwestować w technologie, które umożliwią łatwiejsze zarządzanie zamówieniami. Chcemy też wprowadzać rozwiązania, które przyniosą korzyści zarówno sieci, franczyzobiorcom, jak i konsumentom. Będziemy na bieżąco dzielić się informacjami o kolejnych krokach i postępach w zakresie rozwoju technologicznego.
Jakie kroki podejmuje Da Grasso, by sprostać wyzwaniom rynkowym w nadchodzącym roku?
M.P: Jak już było powiedziane – planujemy wdrożenie nowoczesnych narzędzi, które pozwolą usprawnić procesy zarówno w sprzedaży online, jak i offline. Innowacje przyczynią się do większej personalizacji oferty, a w efekcie – większego zadowolenia naszych klientów. Ponadto chcemy dalej inwestować we wsparcie franczyzobiorców, oferując im szkolenia czy dodatkowe narzędzia, które usprawnią zarządzanie restauracjami. Będziemy również wprowadzać nowy model franczyzowy, który zgodnie z badaniami i analizami powinien ułatwić decyzję o inwestowaniu potencjalnych franczyzobiorców w ten model biznesowy. Kluczowym krokiem będzie też obserwacja rynku, która pozwoli na precyzyjne zrozumienie potrzeb naszych klientów oraz trendów rynkowych. Chcemy zadbać o aktualnych konsumentów, m.in. poprzez specjalne promocje dla zalogowanych użytkowników. Jednocześnie zależy nam również na pozyskiwaniu nowych klientów. Będziemy na bieżąco monitorować sytuację w branży gastronomicznej, dostosowując naszą ofertę do oczekiwań konsumentów i zmieniających się warunków.
Dziękujemy za rozmowę.
Da Grasso to największa franczyzowa sieć pizzerii w Polsce, w której skład wchodzi około 190 lokali w całym kraju. Aktualnie intensywnie się rozwija i poszukuje partnerów franczyzowych w kilkunastu miastach Polski m.in.: Oławie, Mielcu, Kościerzynie, Dębicy, Krośnie, Inowrocławiu, Lesznie, Gnieźnie, Świdnicy, Tarnobrzegu czy Nowym Dworze Mazowieckim.