Jeszcze przed rokiem Duka mogła pochwalić się posiadaniem w Polsce sieci 60 salonów. Obecnie zostało ich 35. Szwedzka marka prowadzi w naszym kraju również e-sklep.
Borykająca się z problemami finansowymi sieć znajduje się obecnie w sanacji. Pod koniec ubiegłego roku Sąd Rejonowy w Warszawie wyznaczył spółce DUKA International zarządcę, który będzie odpowiedzialny za proces restrukturyzacji.
Problemy Duka
Pochodząca ze szwedzkiego miasta Linköping DUKA to popularna w całej Europie marka oferująca artykuły wyposażenia wnętrz.
W Polsce, gdzie prowadzi 35 sklepów, od pewnego czasu zmaga się jednak problemami. Dodatkowo w 2023 roku Duka International została ukarana przez prezesa UOKiK grzywną w wysokości ponad 1,5 mln zł za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów.
Ponad 100 lat na rynku
Historia firmy DUKA zaczęła się, gdy w 1920 r. Hjalmar Blomkvist otworzył swój pierwszy sklep ze szkłem, porcelaną i naczyniami kuchennymi w szwedzkim mieście Linköping. Dzięki jego zaangażowaniu i ciężkiej pracy przedsiębiorstwo rozwijało się, co zaowocowało kolejnymi filiami na terenie całej Szwecji. W ten sposób zostały położone podwaliny pod to, czym DUKA jest obecnie.
Gdy Blomkvist po latach działalności przeszedł na emeryturę, sprzedał swoją firmę nowym właścicielom, którzy kontynuowali jej rozwój. Wkrótce była ona znana w całej Szwecji – doceniano ją za wysoką jakość produktów i znakomitą obsługę klienta.
Punktem przełomowym w historii firmy był rok 1962. Wtedy to dawna firma Hjalmara Blomkvista połączyła się z 16 innymi sklepami sprzedającymi szkło oraz porcelanę i razem stworzyli sieć DUKA. Nowe przedsiębiorstwo inwestowało przede wszystkim w rozwój własnego wzornictwa, co przyniosło znakomite efekty, a niektóre z projektowanych wówczas, klasycznych produktów są sprzedawane do dnia dzisiejszego. Dzięki unikalnemu designowi, doskonałej obsłudze i wysokiej jakości, marka DUKA stała się rozpoznawalna w całej Szwecji, a jej skandynawski rodowód do dzisiaj widoczny jest w każdym aspekcie funkcjonowania firmy.
W 1999 roku, DUKA rozpoczęła swoją działalność w Warszawie, która leży w sercu Europy i idealnie nadaje się na główną siedzibę dużej firmy.