Greenman Poland zwiększa udział akcji buy&get w swojej aktywności marketingowej, stawiając mocno na wsparcie najemców i premiowanie klientów, którzy wybierają na codzienne zakupy centra handlowe z jego portfolio.
Tylko w 2024 roku Nowe Czyżyny w Krakowie, Nowe Bielawy w Toruniu i Nowa Górna w Łodzi zorganizowały w sumie aż 15 tego typu wydarzeń, podczas których klienci, po wydaniu w sklepach określonej sumy, mogli odebrać upominki. Efekt? We wszystkich aktywnościach prosale, w tym akcjach towarzyszących, wzięło udział niemal 3,8 tys. osób!
– Z roku na rok akcje buy&get cieszą się coraz większą popularnością wśród klientów, dlatego rośnie ich udział w naszym kalendarzu marketingowym. Pojawiają się zarówno w kluczowych dla handlu okresach, jak np. przed świętami, ale także przy innych okazjach, takich jak sezon powrotu do szkoły czy Dzień Kobiet – mówi Anna Brzozowska, marketing manager w CH Nowe Czyżyny w Krakowie i dodaje: – Dostrzegamy w tym narzędziu ogromny potencjał, zwłaszcza w sektorze convenience. Wydarzenia tego typu pozwalają nam okresowo zwiększyć sprzedaż, rozwijać relacje z klientem, a także wzmacniać nasz wizerunek jako ważnej lokalnie, codziennej destynacji zakupowej, która dba o lojalnego klienta – dodaje.
Efektywność akcji
Efektywność akcji organizowanych w trzech centrach wspiera uproszczony mechanizm ich realizacji. Kampanie w Nowych Czyżynach, Nowych Bielawach i Nowej Górnej trwają zazwyczaj do trzech dni, choć w niektórych przypadkach zacznie dłużej. W tym czasie klienci, którzy dokonają zakupów na określoną kwotę (np. 200 zł), po okazaniu paragonu lub paragonów mogą odebrać upominki. Dodatkowo często zyskują szansę na udział w konkursach towarzyszących akcjom, zdobywając kolejne nagrody. Od początku 2024 roku działania te w Nowych Czyżynach i Nowych Bielawach wspierała także bezpłatna aplikacja mobilna ActiveMall. Dzięki niej uczestniczący w akcjach mogli samodzielnie skanować paragony i rejestrować je online. Aplikacja umożliwiła również zapoznanie się z ofertą nagród.
– Popularność naszych wydarzeń buy&get wynika z kilku kluczowych czynników. Przede wszystkim są precyzyjnie dopasowane do profilu klienta. Finansowy próg uczestnictwa ustalamy w taki sposób, aby odpowiadał średnim wydatkom podczas jednej wizyty w danym centrum, co czyni je szeroko dostępnymi. Dodatkowo dużym atutem są starannie dobrane nagrody – mówi Anna Brzozowska. – Upominki dobieramy tak, aby zwiększały wartość koszyka zakupowego i stanowiły dla klientów realną wartość dodaną. Dlatego wśród nich często znajdują się kosmetyki, biżuteria, dodatki, akcesoria do domu czy zabawki. Co istotne, nagrody te są również dopasowane do kontekstu danej akcji, na przykład Dnia Matki, sezonu „back to school” czy walentynek, co pozwala nam precyzyjnie targetować aktywności – dodaje.
Wsparcie dla najemców
Ale nie tylko klienci wracający do domu z upominkami odnoszą korzyści. Dla centrów z portfolio Greenman Poland aktywność buy&get stała się istotnym elementem strategii skoncentrowanej na wsparciu najemców na lokalnym rynku w Krakowie, Toruniu i Łodzi. – Każda inicjatywa prosprzedażowa, którą organizujemy, przyczynia się do promocji marek naszych partnerów biznesowych. Dzięki niej klienci mają okazję lepiej poznać ofertę sklepów, punktów usługowych czy restauracji uczestniczących w danej akcji. Zwłaszcza, że 100% nagród kupujemy u naszych najemców. Ponadto za sprawą akcji buy&get aktywnie wspieramy sprzedaż, tworząc klientom dodatkowe zachęty do wizyt w sklepach i zakupów – podkreśla Anna Brzozowska.
Lista akcji w 2024 roku była długa. Przykład? We wrześniu w Nowych Bielawach klienci, którzy wydali minimum 200 zł, mogli powiększyć wyprawkę dziecka o zestawy szkolne z kredkami i kolorowymi długopisami. W listopadzie podczas sześciodniowej akcji prosprzedażowej centrum rozdało aż 600 upominków tym, którzy wydali minimum 200 zł. Z kolei w marcu, z okazji Dnia Kobiet, wydając 200 zł, można było odebrać kosmetyki. W podobny sposób upominki na Dzień Kobiet rozdały Nowe Czyżyny. Tam też w listopadzie wydając minimum 400 zł, można było wrócić do domu z kalendarzem adwentowym Lego. W sumie trzy centra w 2024 roku, tylko w ramach akcji buy&get, rozdały niemal 2,9 tys. upominków.
Ten kierunek centra planują konsekwentnie rozwijać w 2025 roku. – Buy&get stało się integralnym elementem naszej strategii budowania relacji z klientem i najemcą, dlatego także w tym roku nie zabraknie takich akcji, w tym również z szerszym i częstszym wykorzystaniem aplikacji mobilnych. W planach mamy także rozwój naszego programu lojalnościowego, który umożliwi zbieranie punktów i ich wymianę na nagrody. Program właśnie rusza w Nowych Czyżynach – mówi Anna Brzozowska.