Brytyjska marka The Body Shop, która zajmuje się sprzedażą kosmetyków, wycofuje się z polskiego rynku. Spółka od kilku lat boryka się z dużymi problemami także na innych rynkach.
The Body Shop zakończy działalność na rynku polskim 22 lutego 2025 roku. 26 stycznia przestanie działać sklep internetowy i program lojalnościowy Love Your Body Club, oraz sklepy stacjonarne w Galerii Krakowskiej, CH Serenada, Silesia City Center oraz Forum Gdańsk. Poza nimi sieć posiada także salony w Westfield Arkadia, Westfield Mokotów oraz Złote Tarasy. Te będą działały do 22 lutego. Do tego czasu klienci mają czas na wykorzystanie kuponów za punkty zebrane w ramach programu lojalnościowego.
The Body Shop na zakręcie
The Body Shop został założony w 1976 roku w Brighton. W 2006 roku został zakupiony przez koncern L’Oréal za ponad miliard dolarów. Kilka lat później, w 2017 roku, przeszedł w ręce brazylijskiej firmie Natura za kolejny miliard dolarów. Pod koniec 2023 roku marka został sprzedana niemieckiemu funduszowi inwestycyjnemu Aurelius za około 266 milionów dolarów.
W ubiegłym roku firma głosiła upadłość w USA i Kanadzie. Miała także kłopoty w Australii. Wcześniej właściciel marki, niemiecki fundusz inwestycyjny Aurelius, rozpoczął postępowanie upadłościowe w Wielkiej Brytanii i Niemczech.
Na koniec 2023 r. sieć The Body Shop liczyła ponad 2500 punktów sprzedaży w ponad 80 krajach na całym świecie. Jej produkty można było ją kupić również za pośrednictwem e-sklepu na ponad 60 rynkach.