Japoński gigant odzieżowy Fast Retailing, którego wiodącą marką jest znane również z naszego rynku Uniqlo, zanotował dynamiczny wzrost przychodów i zysków. Zgodnie z prognozami w bieżącym roku finansowym spółka osiągnie – czwarty rok z rzędu – rekordowe wyniki. Przychody mają wzrosnąć o 9,5 proc., a dochód netto o 3,5 proc.
W ostatnim kwartale (zakończonym w listopadzie 2024 roku) japoński holding osiągnął zysk netto w wysokości 810 mln euro, co jest wynikiem znacznie przekraczającym oczekiwania rynku. Przychody wzrosły w tym okresie o 10,4 proc. do 5,5 mld euro. I to wszystko pomimo problemów na kluczowym rynku chińskim.
Europa na czele. Chiny na minusie
Sprzedaż w Japonii wzrosła o 9 proc., a w Ameryce Północnej o 17 proc.. Fast Retailing może pochwalić się również aż 42 proc. wzrostem obrotów w Europie. W ostatnich miesiącach holding otworzył szereg nowych sklepów, zwłaszcza w USA. Firma systematycznie rozszerza bazę klientów w Europie dzięki rosnącej rozpoznawalności marki.
Podobnie jak w poprzednich kwartałach, słabym punktem Fast Retailing pozostają wyniki na kluczowym rynku chińskim. W Chinach kontynentalnych grupa odnotowała spadek sprzedaży i znaczny spadek zysków, m.in dlatego, że nie udało się jej opracować asortymentu produktów odpowiednich do łagodniejszej niż zwykle zimy. Uniqlo, które mierzy się z potężną konkurencją ze strony tanich sprzedawców detalicznych odzieży online, oświadczyło, że restrukturyzuje swoją sieć sklepów w Chinach, zastępując mniejsze i mniej dochodowe sklepy, salonami w lepszych i bardziej dochodowych lokalizacjach.
Uniqlo zadamawia się w Polsce
Uniqlo to największa z marek w portfolio japońskiego holdingu Fast Retailing – jednej z wiodących globalnych firm odzieżowych. Marka znana jest z klasycznych, starannie wykonanych i łatwych do skompletowania ubrań w przystępnych cenach dla kobiet, mężczyzn, dzieci i niemowląt. W Polsce posiada sklepy w centrum handlowym Westfield Arkadia i Wars Sawa Junior.