Zalando 2025 Trend Forecast to nowy raport przedstawiający nadchodzące trendy modowe, które będą królować w 2025 roku. Czerpiąc inspiracje z Zalando Trend Spotter oraz wiedzy zespołu ekspertów Zalando, raport Trend Forecast prezentuje pięć najważniejszych trendów na nadchodzący rok — Victorian Decorum, Power Dressing, Playful Proportions, Sheer Confidence i Modern Heritage.
Zalando Trend Spotter wykorzystuje pozycję Zalando, która pozwala na gromadzenie danych z interakcji między markami modowymi a ponad 50 milionami klientów w Europie. Kluczowe dane wyszukiwania służą do identyfikacji i definiowania nowych, powstających trendów. Te informacje wzbogacone o szczegółową analizę najnowszych inspiracji z wybiegów i badania kulturowe przeprowadzone przez zespół ekspertów Zalando ds. trendów, stanowią podstawę prognozy tego, co będzie kształtować modę w 2025 roku.
5 kluczowych trendów
Pięć kluczowych trendów, które będą inspirować klientów w nadchodzącym roku to, jak wyjaśnia Zalando, efekt szerszych zmian kulturowych, takich jak potrzeba ucieczki od rzeczywistości (eskapizmu) i dążenie do stabilności. Podczas gdy trend Victorian Decorum przyciągnie uwagę miłośników stylu minionych epok, Playful Proportions i Sheer Confidence staną się polem do popisu dla kreatywnych umysłów poszukujących nowych sposobów na wyrażenie swojej indywidualności. Z kolei Power Dressing ma zapewnić poczucie stabilności oraz większej pewności siebie. I wreszcie, Modern Heritage, który połączy wspólnotowy komfort z indywidualizmem, dzięki nowoczesnemu spojrzeniu na styl inspirowany elegancją szkolnych mundurków.
Zalando to wiodąca europejska platforma dla mody i lifestyle’u, założona w 2008 roku w Berlinie. Buduje paneuropejski ekosystem w oparciu o dwa wektory wzrostu: B2C i B2B. W obszarze B2C, Zalando oferuje swoim ponad 50 milionom klientów na 25 rynkach wysokiej jakości inspirujące doświadczenia zakupowe dla produktów modowych i lifestylowych, zapewniając dostęp do wielu marek w jednym miejscu.
W obszarze B2B udostępnia markom i sprzedawcom detalicznym swoją infrastrukturę logistyczną, oprogramowanie i usługi, by wspierać ich w zarządzaniu sprzedażą internetową i jej rozwoju, zarówno na platformie Zalando, jak i poza nią. Poprzez realizację wizji ekosystemu, Zalando dąży do wprowadzenia pozytywnych zmian w branży mody i lifestyle.