Do czasu wyznaczenia nowego prezesa stanowisko to obejmie Toni Ruiz, dyrektor generalny Mango. Dotychczasowy prezes, Isak Andic, zginął w wypadku górskim 14 grudnia.
Toni Ruiz dołączył do Mango w 2015 r. jako dyrektor finansowy. Stanowisko to piastował do momentu mianowania go dyrektorem generalnym w 2018 r.
„Od momentu dołączenia do firmy, Toni Ruiz był architektem transformacji Mango. W 2023 roku firma osiągnęłą najlepsze wyniki w historii. Mango rozwija się szybko i ma zdrową sytuacją finansową” – poinformowała spółka w komunikacie.
Nowa strategia Mango
Hiszpańska marka Mango jest jednym z pionierów sprzedaży e-commerce wśród firm modowych. Firma obecna jest już na ponad 120 rynkach na całym świecie.
Strategia 4E (Elevate, Expand, Earn, Empower) oznacza podnoszenie standardów, rozwijanie się, zarabianie i wzmacnianie pozycji na międzynarodowych rynkach. W ramach nowej strategii ma powstać m.in. 500 nowych sklepów, a obroty mają przekroczyć w 2026 roku 4 miliardy euro.
Zgodnie z założeniami strategii 4E Mango zwiększy swoją obecność na rynkach takich jak Hiszpania, Francja, Włochy, Niemcy, Wielka Brytania, Polska, Indie, Kanada i USA. Stany Zjednoczone już stały się już jednym z głównych krajów Mango pod względem obrotów. Prognozuje się jednak, że to rynek o dużym potencjale wzrostu i docelowo staną się jednym z TOP3 regionów pod względem obrotów.