Rok 2024 był dla nas pełen nowych wyzwań, niemniej udało się nam zrealizować zamierzone cele. Cieszymy się, że już od ponad 20 lat towarzyszymy Polakom podczas codziennych zakupów, oferując produkty wysokiej jakości w niskich, lidlowych cenach, wyprodukowane w sposób zrównoważony – pisze w komentarzu dla redakcji OmnichannelNews.pl Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR, Lidl Polska.
W roku 2024 kontynuowaliśmy naszą strategię biznesową, gwarantującą niskie ceny. Wyróżnikiem naszej oferty jest atrakcyjny stosunek jakości do ceny. Niezależne opracowania, jak na przykład koszyk zakupowy gazety „Fakt” potwierdzają wymierne efekty naszych starań o utrzymanie niskich cen. Jednocześnie w sieci naszych sklepów zapewniamy te same atrakcyjne ceny w całym kraju – niezależnie czy mówimy o dużych aglomeracjach miejskich czy małych miasteczkach.
Inwestycje w technologię i zrównoważony rozwój
Ponadto nieustannie pracujemy nad rozwojem aplikacji Lidl Plus, rozbudowując ją o nowe, innowacyjne funkcjonalności. Dbamy również o to, aby nasi klienci korzystający z aplikacji mieli dostęp do szerokiej oferty atrakcyjnych benefitów.
Lidl Polska jest firmą społecznie odpowiedzialną, działającą w oparciu o strategię CSR. W ramach zrównoważonego rozwoju, nasze codzienne działania koncentrują się na sześciu obszarach, są to: promocja zdrowia, zaangażowanie w dialog, uczciwe działanie, ochrona zasobów i klimatu oraz poszanowanie bioróżnorodności. Przykładowo, w tym po raz trzeci wystartowaliśmy z programem „Szkoły Pełne Talentów”, w ramach którego klienci pomagają szkołom zdobyć potrzebne wyposażenie.
W tegorocznej akcji wzięło udział ponad 30% polskich szkół. Ponadto już 16. raz wspieramy działania Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. W mijającym roku odbyły się również mniejsze inicjatywy, jak np. zorganizowana wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia Akcja Sprzątania Świata w Poznaniu: „WARTA warta posprzątania”, podczas której około 400 wolontariuszy zebrało w 2 dni blisko tonę śmieci.
Plany na 2025 rok
Spodziewamy się, że w nadchodzącym roku 2025 cena w dalszym ciągu będzie odgrywała kluczową rolę w decyzjach zakupowych Polaków. Jednocześnie konsumenci będą coraz bardziej wrażliwi na szeroko pojęte doświadczenie zakupowe. Jako Lidl Polska stawiamy na dalszy dynamiczny rozwój.
W planach mamy budowę kilkudziesięciu nowych sklepów. Będziemy dalej inwestować w rozwiązania proekologiczne w naszych obiektach jak fotowoltaika i stacje ładowania pojazdów. Przed nami także kontynuacja przygotowań do wprowadzenia w Polsce systemu kaucyjnego.
Autorką komentarza jest Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR, Lidl Polska.