Amerykański koncern odzieżowy G-III Apparel Group, do którego należą takie marki jak .in. DKNY, Donna Karan, Sonia Rykiel czy Lagerfeld, zanotował w III kwartale bieżącego roku finansowego wzrost sprzedaży o 1,8 proc. Wyniosła ona niemal 1,1 mld dolarów. W II kwartale amerykański gigant zanotował 2 proc. spadek sprzedaży.
Jak poinformowała nowojorska firma, powrót na ścieżkę wzrostów to przede wszystkim zasługa dobrych wyników sprzedażowych takich marek jak DKNY, Lagerfeld i Vilebrequin. Pomimo wzrostu sprzedaży, dochód netto spadł jednak aż o 10,1 proc. do 114,8 mln dolarów.
Roczna sprzedaż na lekkim plusie
– Jestem bardzo zadowolony z wyników osiągniętych w trzecim kwartale. To efekt ponad 30 proc. wzrostu organicznego kluczowych marek własnych DKNY, Karl Lagerfeld, Donna Karan i Vilebrequin — powiedział Morris Goldfarb, prezes i dyrektor generalny G-III. – W IV kwartale widzimy dalsze wzmocnienia sprzedaży wszystkich naszych markach. Mamy dobrze przygotowane zapasy, aby sprostać popytowi w okresie świątecznym i wczesną wiosną – dodaje.
G-III poinformowało, że roczna sprzedaż wzrośnie w tym roku o około 2 proc. do 3,15 mld. dolarów, w porównaniu z wcześniej prognozowanymi 3,2 miliarda dolarów.
We wrześniu amerykańska firma poinformowała, że podpisała nową umowę licencyjną z należącą do koncernu Nike marką Converse. Chodzi o projektowanie, produkcję i globalną dystrybucję produktów tej marki. Efekty tej współpracy będą widoczne jesienią 2025 roku.