Zabka Group podpisała aneks do umowy kredytu zawartej z bankiem ING Bank N.V. London Branch (pełniącym rolę Agenta) oraz pozostałymi instytucjami finansującymi – podała spółka w komunikacie. Umowa została zmodyfikowana m.in. w zakresie umożliwienia członkom grupy emisji niezabezpieczonych obligacji do łącznej kwoty 1 mld zł oraz zmiany oprocentowania.
Na podstawie aneksu zmodyfikowana została umowa w zakresie ograniczenia katalogu zabezpieczeń do zastawów ustanowionych na udziałach lub akcjach w spółkach bezpośrednio zależnych oraz udziałach Żabka Automatic Logistics oraz gwarancji udzielonych przez spółki bezpośrednio zależne oraz inne istotne spółki zależne.
Ponadto, zniesione zostały ograniczenia w zakresie m.in. przekazywania środków oraz zbywania aktywów pomiędzy członkami grupy kapitałowej.
Możliwość emisji obligacji
Umożliwiona została członkom grupy emisja niezabezpieczonych obligacji do łącznej kwoty 1 mld zł w ramach istniejących limitów zadłużenia oraz zmiana oprocentowania finansowania wynikającego z umowy poprzez zmniejszenie marży kredytowej o 75 bps, co uwzględniając wcześniejszy spadek marży od dnia 17 października 2024 r. o dodatkowe 25 bps w związku z dopuszczeniem akcji spółki do obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, skutkuje łącznym spadkiem marży kredytowej o 100 bps
– Zgodnie z zapowiedziami podczas IPO, obniżyliśmy oprocentowanie naszego finansowania wynikającego z umowy kredytu łącznie o 100 punktów bazowych. Było to możliwe m.in. dzięki osiąganym wynikom, konsekwentnemu obniżaniu poziomu naszego zadłużenia (leverage ratio) oraz rozpoczęciu notowań na GPW, które zwiększyło transparentność naszego biznesu dla instytucji finansujących. Podpisany aneks zwiększa także elastyczność naszych źródeł finansowania, dzięki możliwości emisji niezabezpieczonych obligacji do łącznej kwoty 1 mld zł, w ramach istniejących limitów zadłużenia – komentuje Marta Wrochna-Łastowska, CFO Grupy Żabka.
Żabka rozwija swój ekosystem
Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem convenience, którego misją jest tworzenie wartości poprzez upraszczanie codziennego życia klientów. Grupa obsługuje rosnącą liczbę konsumentów szukających wygodnych rozwiązań, promując przy tym odpowiedzialne podejście wobec klientów, franczyzobiorców, dostawców oraz szeroko pojętego środowiska, w tym dbałość o zrównoważone korzystanie z produktów i opakowań.
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience, liczącą na koniec września 2024 r. ponad 10 900 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia. Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną ofertą cyfrową. Należąca do niej marka Maczfit, powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza restauracyjnej jakości gotowe posiłki prosto do domu klienta. Platforma Dietly to z kolei wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych Grupa realizuje zaś za pośrednictwem marek Jush! i Delio. Ponadto Grupa Żabka w 2024 r. rozpoczęła działalność na bardzo atrakcyjnym rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM.
Prężną działalność spółki w Polsce umożliwia należycie doinwestowana infrastruktura logistyczna, obejmująca osiem centrów dystrybucyjnych, 19 obiektów typu cross-dock oraz sieć magazynów dark store i lokali dark kitchen, stanowiących zaplecze operacyjne oferty cyfrowej Grupy Żabka.