Ogólnopolska sieć sklepów Stokrotka inwestuje w zieloną energię, instalując ponad 2000 paneli fotowoltaicznych na dachach 20 sklepów. Dzięki nowej, odnawialnej energii sklepy zredukują swoje emisje CO2 o ponad 600 ton rocznie.
Stokrotka rozszerza swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój dzięki nowej współpracy z EDP. Za instalację systemów fotowoltaicznych na dachach 20 sklepów odpowiada spółka EDP Energia Polska. Każda z instalacji zapewnia od 26 do 50 kWp mocy. Łącznie instalacje będą generować moc na poziomie niemal 1000 kWp, co odpowiada potrzebom blisko 190 domów jednorodzinnych w skali roku.
W ramach współpracy na dachach 20 sklepów Stokrotka w Białymstoku, Koszalinie, Szczecinku, Połczynie-Zdroju, Tarnowie, Gdańsku, Gdyni, Olsztynie, Włocławku, Toruniu, Bełchatowie, Ciasnej, Łodzi, Bolesławcu, Łazach i Łaskarzewie zostało zamontowanych ponad 2000 paneli słonecznych. Nowe instalacje umożliwiają Stokrotce nie tylko ograniczenie wpływu na środowisko, zmniejszając emisje dwutlenku węgla w łańcuchu wartości sieci. Inwestycja zmniejszy także rachunki za prąd.
Zrównoważony rozwój Stokrotki
– Zrównoważony rozwój jest dla nas ważnym aspektem prowadzenia działalności. Stokrotka zobowiązała się w ramach Grupy do zmniejszenia swojego wpływu na środowisko do 2030 roku. Jednym z kroków służących do realizacji przyjętych celów i ograniczenia emisji gazów cieplarnianych jest inwestycja w odnawialne źródła energii. Wybieramy rozwiązania technologiczne, które wspierają nasze działania na rzecz środowiska i dają możliwość efektywnego osiągania założeń dotyczących zrównoważonego rozwoju firmy – mówi Daria Raganowicz, menadżer ds. PR i komunikacji zewnętrznej Stokrotki.
– Tego rodzaju projekty, jak współpraca ze Stokrotką, dają nam szczególną satysfakcję. Jako popularna i lubiana sieć w całej Polsce, Stokrotka daje przykład innym firmom, pokazując, że przejście na odnawialne źródła energii jest możliwe i opłacalne. W EDP wierzymy, że zrównoważony rozwój, a w szczególności rozwój odnawialnych źródeł energii, jest kluczem do zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyszłością polskiej gospodarki. Dlatego dążymy do zapewnienia przedsiębiorcom rozwiązań technologicznych, których potrzebują do osiągnięcia swoich celów w sposób zrównoważony – komentuje Ireneusz Kulka, Country Lead EDP w Polsce.
Dzięki nowej, odnawialnej energii sklepy zredukują swoje emisje CO2 o ponad 600 ton rocznie. Dla porównania, do pochłonięcia takiej ilości dwutlenku węgla przez okres jednego roku potrzebne jest ponad 110 tysięcy dorosłych drzew.