Zalando zamierza przejąć 100 proc. udziałów w spółce About You. Planowana oferta to 6,50 euro za akcję, czyli więcej niż wynosi średnia cena akcji About You z ostatnich 3 miesięcy. Jeżeli odpowiednie organy wyrażą zgodę na przejęcie, transakcja zostanie sfinalizowana latem 2025 roku.
Jak poinformowali przedstawiciele obu spółek, po przejęciu na rynku nadal będą funkcjonować obydwie marki, oferując odrębne doświadczenia zakupowe. Zmieni się tylko właściciel.
Współpraca w zakresie B2C i B2B
Obie marki mają współpracować w celu lepszego zaspokajania potrzeb klientów i partnerów biznesowych poprzez – zarówno połączone jak i odrębne – oferty B2C i B2B. Dzięki temu połączona grupa będzie mogła objąć większy udział w europejskim rynku e-commerce mody i stylu życia.
Dzięki transakcji możliwe będzie stworzenie wartości dodanej w takich obszarach jak m.in. logistyka, płatności i współpraca handlowa. W dłuższej perspektywie Zalando planuje znaczące synergie EBIT Grupy w wysokości około 100 milionów euro rocznie.
– Tym, co napędza oba nasze zespoły, jest budowanie zupełnie nowego, niepowtarzalnego doświadczenia zakupowego w segmencie mody i stylu życia. Jestem podekscytowany wizją wspólnego rozwijania tego procesu i zaoferowania go jeszcze szerszemu gronu klientów — powiedział Robert Gentz, co-CEO i współzałożyciel Zalando. – W B2C możemy zaoferować klientom i markom wyjątkowe i bogate doświadczenia zakupowe. W B2B połączenie naszych uzupełniających się możliwości oprogramowania, Tradebyte i SCAYLE, stworzy jeszcze bardziej zaawansowany system operacyjny e-commerce, który umożliwia markom i sprzedawcom detalicznym zarządzanie ich wielokanałowym biznesem w Europie i poza nią – dodaje.