W 2024 roku w polskiej branży retail nasz wzrok koncentrował się na zmieniających się oczekiwaniach konsumentów, a co za tym idzie – potrzebie przyswajania nowych technologii, połączenia sprzedaży offline i online oraz rozwijania rozwiązań z zakresu omnichannel, które szczególnie nabrały na znaczeniu – pisze w komentarzu dla redakcji Omnichannelnes.pl Jan Skowron, dyrektor zarządzający sieci sklepów KiK.
W KiK niezmiennie dbamy o klienta i szukamy sposobów na podnoszenie komfortu zakupów. To dla nas priorytet, który jest zakorzeniony w naszej filozofii „Klient jest Królem”. Taki cel przyświecał nam w poprzednich latach, a 2025 roku będziemy kontynuowali tę strategię. Po sukcesie wprowadzenia sklepu internetowego i uruchomieniu programu lojalnościowego myKiK w 2023 roku, który obecnie zyskał już blisko 2,5 miliona użytkowników, będziemy kontynuować te inicjatywy. Kluczowym elementem naszej strategii jest dalsza integracja sprzedaży offline i online, dzięki czemu zapewniamy klientom spójne i intuicyjne doświadczenie zakupowe, niezależnie od kanału.
Ekspansja stacjonarna i wparcie pracowników
W zakresie sprzedaży stacjonarnej w 2025 roku kontynuujemy wdrażanie nowego konceptu aranżacyjnego Dynamics 2.0. Dzięki modernizacji sklepów, w tym przebudowie ponad 100 placówek w 2024 roku, inwestujemy w lepszą ekspozycję produktów, co poprawia komfort zakupów. Inwestycja wynosząca 2,2 miliona euro to jeden z kamieni milowych w 12-letniej obecności KiK na polskim rynku.
KiK Polska jest bardzo ważnym rynkiem dla naszej firmy, co potwierdza także zeszłoroczne otwarcie pierwszego w Polsce Centrum Dystrybucji. Nowoczesny obiekt zlokalizowany pod Swarzędzem o powierzchni 40 tys. mkw. pozwala na bardziej efektywną i szybszą obsługę logistyczną naszych sklepów. Mając takie zaplecze, możemy poszerzać ofertę produktową, zachowując konkurencyjne ceny, a dodatkowo wzmacniać nasze działania w e-commerce.
Równocześnie nie zapominamy o naszym najcenniejszym zasobie – pracownikach. Inwestujemy w ich rozwój poprzez programy edukacyjne, takie jak Akademia KiK Star oraz Mam KiK Talent, które mają na celu wzmocnienie kompetencji zespołów na wszystkich szczeblach. To działania, które przyczyniają się do budowy silnej, zaangażowanej organizacji.
Jeden z kluczowych filarów strategii KiK
Zrównoważony rozwój pozostaje jednym z kluczowych filarów naszej strategii. Aktywnie uczestniczymy w globalnych inicjatywach, takich jak Accord Bangladesh, wspierając poprawę warunków pracy w tym kraju. Ponadto, nasze zaangażowanie w ochronę środowiska i sprawiedliwość społeczną znajduje odzwierciedlenie w redukcji odpadów oraz minimalizacji nadwyżek towarowych, które w 2023 roku wyniosły zaledwie 0,46%. Jako firma odpowiedzialna społecznie, stawiamy na długoterminowe i zrównoważone podejście, które wspiera nasz rozwój, a także przyczynia się do pozytywnych zmian w społeczności i ochronie środowiska.
Rok 2025 z pewnością przyniesie dalsze wyzwania, które będą wynikały z rosnącej konkurencji oraz potrzeb konsumentów szukających nowych doświadczeń zakupowych – omnichannel stanie się jeszcze bardziej kluczowy. W KIK w nowym roku chcemy utrzymać ten kierunek rozwoju, koncentrując się na utrzymaniu wysokiej jakości obsługi i dostarczaniu atrakcyjnych rozwiązań proklienckich.
Autorem komentarza jest Jan Skowron, dyrektor zarządzający sieci sklepów KiK.