Grupa Inditex po 9 miesiącach bieżącego roku finansowego zanotowała wzrost sprzedaży (licząc po stałych kursach walut) o 10,5 proc. Wzrost zawdzięcza dobrym wynikom sprzedaży osiągniętym zarówno w sklepach stacjonarnych jak i w kanale e-commerce.
Sprzedaż w badanym okresie wzrosła o 7,1 proc. do 27,4 mld euro. Zysk brutto wzrósł o 7,2 proc. do 16,3 mld euro. Z kolei marża brutto osiągnęła wartość 59,4 proc. (+4 pb w porównaniu z 9M2023).
Po 9 miesiącach 2024 roku EBITDA wzrosła o 7,2 proc. do 8,0 mld euro. EBIT wzrósł o 9,3 proc. do 5,7 mld euro, a dochód netto wzrósł o 8,5 proc. do 4,4 mld euro.
Przybyło 45 sklepów
Jak poinformowali przedstawiciele spółki, kolekcje jesień/zima nadal cieszy się popularnością wśród klientów. Dowód? Sprzedaż w sklepach stacjonarnych i online (w stałej walucie) między 1 listopada a 9 grudnia 2024 r. wzrosła o 9 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2023 r.
Po III kwartałach 2024 roku Inditex ma na koncie otwarcie 45 sklepów. Pod koniec badanego okresu Inditex prowadził łącznie 5659 sklepów.