Warszawskie centrum handlowe Wola Park zamyka rok fiskalny z liczbą 13 milionów odwiedzających. Obroty wśród najemców galerii wzrosły o 8 proc. rok do roku, a kolejne 7 tys. mkw. powierzchni przeszło renowacje.
Warszawski Wola Park rozwija się na przestrzeni lat z sukcesem zmieniając się w nowoczesne miejsce spotkań. Dzięki udogodnieniom, które mają na celu poprawienie komfortu klientów, nowym najemcom, a także wydarzeniom specjalnym, stale przyciąga niemal 13 milionowe grono odwiedzających.
– Za nami kolejny rok sukcesów, od wysokich obrotów, po udane renowacje. Po raz kolejny udało nam się osiągnąć wysoki wynik odwiedzalności, bliski zeszłorocznemu rekordowi. Ponadto, z sukcesem wdrażamy kolejne zmiany, które przybliżają Wola Park do transformacji w nowoczesne miejsce spotkań, z wielofunkcyjnymi strefami i przestrzeniami dla klientów. Nie zapominamy jednak o strefie handlu i stale pracujemy nad ulepszaniem doświadczeń zakupowych naszych klientów, z nowymi najemcami i unikatowymi konceptami salonów – mówi Emilia Szkudlarek, Dyrektorka Centrum Handlowego Wola Park.
Nowoczesne lokale i nowe koncepty
Wola Park przywitał w roku fiskalnym 2024 grono nowych najemców, wśród których były sklepy takie jak Ulla Popken, z pierwszym salonem w Polsce, czy marka biżuteryjna Lilou. Duża grupa marek zdecydowała się natomiast na renowację lub zmianę dotychczasowej przestrzeni, otwierając w centrum odnowione lokale czy wprowadzając innowacyjne koncepty. Odświeżone zostały m.in salony Super-Pharm, Tous, Martes Sport i Homla. Polska marka modowa Reserved powiększyła powierzchnię sklepu do 2,3 tys. mkw. Nowy punkt jako pierwszy w Polsce został otwarty w zmienionym, najnowszym koncepcie. Podobnej transformacji uległy powierzchnie należące do marki Kappahl, która uruchomiła w Wola Parku największy salon w Polsce, a także Sephora, która ponownie otworzyła się, jako pierwszy sklep sieci w kraju z nowym konceptem. Łącznie,
w tym roku fiskalnym, zmianom uległo blisko 7 tys. mkw powierzchni komercyjnej wewnątrz galerii.
Jak wskazuje centrum, renowacje i zmiany wpłynęły na popularność marek wśród odwiedzających. Nowe salony Super-Pharm i Sephory zyskały sympatię klientów, co wpłynęło na wzrost obrotów najemców z kategorii kosmetycznych o 17 proc. rok do roku. Najpopularniejszą kategorią pozostają sklepy modowe, jednak na popularności zyskuje również sektor obuwia i akcesoriów.
Transformacja w stronę miejsca spotkań
Kolejnym etapem trwającej transformacji galerii, która przemienia je z tradycyjnego centrum handlowego w miejsce spotkań, była renowacja food-courtu. Strefa gastronomiczna zlokalizowana we wschodniej części centrum zyskała większą liczbę miejsc siedzących. Przestrzeń wzbogacono także o naturalną roślinność oraz meble wykonane z naturalnych surowców. Ponadto, na terenie food-courtu stworzono miejsca umożliwiające pracę zdalną oraz punkty do ładowania telefonów. Wszystko w podziale na komfortowe strefy, które wprowadziły przytulną atmosferę.
Transformacja była pierwszym etapem planowanych zmian, dzięki którym część gastronomiczna zyskała pierwszą, strategicznie wydzieloną strefę o jasnym przeznaczeniu. Powstała „Urban Zone”, czy „Strefę Miejską” jest idealną lokalizacją dla młodych profesjonalistów, młodzieży czy innych osób, które szukają wygodnego miejsca z dostępem do hotspotu Wi-Fi oraz gniazdek do ładowania telefonów i laptopów, a jednocześnie łatwym dostępem do pełnej oferty gastronomicznej Wola Parku.
Ogrody Ulricha rosną o nowe lokale
Miniony rok był również dla Wola Parku okresem realizacji nowych inwestycji. Otwarte w 2022 r. Ogrody Ulricha przeszły renowację, w ramach której odświeżono wnętrza szklarni. Zyskały one nową kolorystykę, grafiki ścienne, a także, komfortowe meble i przytulny ogród zewnętrzny. Zmianom uległ również kompleks Ogrodów Ulricha, w ramach którego na terenach zewnętrznych powstały dwa odrębne obiekty użytkowe, w przeszłości należące do rodziny właścicieli. Dawna Willa Ulricha, obecnie Willa Ogrodników przeszła w minionym roku transformację w stylową, komfortową restaurację, serwującą pyszne potrawy z południa Europy w nowoczesnych wnętrzach, nawiązujących do historycznego charakteru miejsca. Otwarta wiosną tego roku restauracja Trattoria da Antonio, zajęła miejsce Zielonej Chaty, serwując specjały kuchni włoskiej w przytulnej przestrzeni.
Zgodnie z wartościami jakimi kieruje się w swojej działalności Wola Park, renowacja kompleksu została przeprowadzona zarówno z myślą o komforcie klientów, jak również z dbałością o aspekty zrównoważonego rozwoju, które zostały w październiku bieżącego roku docenione certyfikatami BREEAM.
Kolejne atrakcje czekają na klientów
Poza zmianami realizowanymi na przestrzeni galerii, Wola Park stale pracuje również nad ofertą rozrywkową dla klientów. W tym roku, na terenie Ogrodów Ulricha mogli oni doświadczyć różnorodnych atrakcji – od spektakli Klubu Komediowego, po występy muzyki na żywo. Ponadto, w roku 2024 po raz drugi z sukcesem zrealizowano uwielbiany przez warszawiaków, unikalny koncept bezpłatnej plaży miejskiej, z szeroką ofertą dodatkowych letnich inicjatyw.