Współpraca pomiędzy OBI i GXO Logistics rozpoczęła się w 2019 roku. Początkowo obejmowała dostarczanie towarów do sklepów detalicznych OBI w Polsce, a następnie została rozszerzona o handel e-commerce, w tym kompleksowe zarządzanie zamówieniami i dostawę zakupów online, a także obsługę zwrotów, dokonywanych przez klientów indywidualnych OBI w Polsce. Teraz została przedłużona.
– W trakcie naszego pięcioletniego partnerstwa z GXO osiągnęliśmy nasze cele w zakresie wydajności, dokładności i jakości usług, co wzmocniło nasz rozwój. Wspólnie zainwestowaliśmy w infrastrukturę i ludzi, aby zapewnić naszym klientom końcowym wspaniałe doświadczenia zakupowe. Jesteśmy przekonani, że nadal będziemy odnosić sukcesy i zapewniać wzrost biznesu dzięki doświadczeniu, elastyczności, innowacyjności i zaangażowaniu GXO, które dostarcza nowe rozwiązania poprawiające naszą wydajność i tworzące dodatkową wartość – skomentował Witold Baran, Managing Director Category Management and Supply Chain OBI.
Logistyka, która napędza rozwój OBI
Centrum logistyczne w zlokalizowane w Natolinie w regionie łódzkim liczące 50 000 m2 GXO posiada certyfikaty ISO 9001 oraz 14001. GXO wdraża innowacyjne technologie zwiększające wydajność i doskonalące środowisko pracy magazynowej. Zastosowanie mobilnego systemu kompletacji TAWI podniosło wydajność i ergonomię kompletacji produktów. Trwa również pilotaż nowego zautomatyzowanego rozwiązania do usprawnienia rozładunku kontenerów.
– Dziękujemy OBI za zaufanie, jakim nadal obdarza GXO. Nasze długoterminowe partnerstwo pozwala nam skupić się na ciągłym doskonaleniu i zapewnieniu rozwoju pracowników, aby wspierać wzrost biznesu OBI w Polsce, co ma kluczowe znaczenie dla budowania trwałych relacji. Chcemy nadal wykorzystywać nasze doświadczenie w sektorze DIY oraz w zakresie najbardziej nowoczesnych technologii i automatyzacji, aby napędzać przyszły rozwój OBI – powiedział Jean Luc Bessade, Dyrektor Zarządzający GXO na Polskę, Czechy i Rumunię.
Aktywna realizacja celów ESG
GXO aktywnie realizuje swoje cele środowiskowe, społeczne i zarządcze (ESG), włączając się w życie lokalnych społeczności poprzez współpracę z Uniwersytetem Łódzkim w ramach programu Akademia Kariery. oferującego wykłady, staże i możliwości rekrutacyjne dla studentów kierunków logistycznych. Jednocześnie firma wspiera inicjatywy charytatywne na rzecz Fundacji Happy Kids.
GXO jest zaufanym operatorem logistycznym firm z branży Home & DIY w całej Europie w 43 lokalizacjach w 9 krajach, gdzie zapewnia wielokanałową obsługę realizacji zamówień oraz zwrotów, w tym szybką i niezawodną dostawę do sklepów stacjonarnych, sprzedaż e-commerce z dostawą bezpośrednio do klienta oraz obsługę towarów wielkogabarytowych.