Czwarty kwartał roku to kluczowy okres w handlu – w tym czasie, od Black Friday i Cyber Monday aż po Święta Bożego Narodzenia, sklepy zyskują największe przychody. Dla wielu marek te ostatnie dwa miesiące roku stanowią ostatnią szansę, by spełnić roczne plany sprzedażowe i maksymalnie zwiększyć zyski.
Reklamodawcy konkurują więc w kreatywności i intensyfikują działania promocyjne, starając się przyciągnąć uwagę klientów zarówno w kanałach online, jak i offline.
Zakupy hybrydowe – trend zyskujący na popularności
Największe szanse na osiągnięcie sukcesu mają marki umiejętnie łączące wielokanałowe podejście w strategiach sprzedażowej i marketingowej, docierając do klientów na każdym etapie ich procesu zakupowego. Szczególnie, że od pewnego czasu widoczny jest trend zakupów hybrydowych – konsumenci oglądają produkty stacjonarnie, by następnie dokonać zakupu online lub odwrotnie. Do punktów stacjonarnych klientów przyciąga chęć obejrzenia danego produkty na żywo – sprawdzenia jego jakości, przymierzenia czy powąchania.
Black Friday – wzrost frekwencji w galeriach
Dane Retail Institute pokazują, że w tygodniu kampanii Black Friday, frekwencja w galeriach handlowych jest wyższa nawet o 25 proc. Jest to w więc idealne miejsce dla sprzedawców, by zachęcić konsumentów do odwiedzenia ich sklepu – online czy offline. Tym bardziej, że clutter reklamowy jest mniejszy niż w internecie, a możliwości uzyskania danych z kampanii na DOOH czy retargetingu podobne.
Reklamy na DOOH szansą na zwiększenie sprzedaży
Jak pokazuje nasze ostatnie badanie uwagę konsumentów w galeriach handlowych najbardziej przyciągają reklamy na nośnikach cyfrowych (41 proc.) oraz przy półkach z produktami (29 proc.). Dodatkowo – 41 proc. ankietowanych stwierdziło, że na nośnikach cyfrowych chcą widzieć właśnie informacje o aktualnych promocjach. Sądzę, że w tym roku trend zakupów hybrydowych będzie jeszcze silniejszy – ze względu na inflację i rosnące koszty życia klienci szukają jak najlepszych okazji. Są obecnie również mniej skłonni do podejmowania impulsywnych decyzji zakupowych, a więc im lepiej dana marka przemyślała swoją strategię promocyjną, tym więcej kupujących może do siebie przyciągnąć.
Autorem tekstu jest Michał Wilczyński, dyrektor sprzedaży w iPoster.