Aż 74 proc. konsumentów korzysta z dedykowanych aplikacji mobilnych, aby kupować elektronikę, a 76 proc. używa ich do sprawdzania lub porównywania cen – wynika z badania firmy Komputronik S.A, przeprowadzonego na przełomie sierpnia i września br. Odpowiadając na te potrzeby, polska sieć sklepów Komputronik wprowadza własną aplikację zakupową, która ma zapewnić użytkownikom wygodę w dokonywaniu transakcji handlowych oraz dostęp do licznych okazji zakupowych i atrakcyjnych ofert.
Z raportu „Wykorzystywanie przez polskich konsumentów aplikacji zakupowych”, przygotowanego na zlecenie firmy Komputronik S.A., wynika, że elektronika to najczęściej wybierana przez użytkowników aplikacji mobilnych (62 proc.) kategoria produktów o wysokiej wartości. Kluczowymi zaletami tego kanału sprzedaży są wygoda i szybkość dokonywania transakcji, co szczególnie doceniają entuzjaści nowych technologii.
Rosnące znaczenie kanału mobile
Dla 80 proc. użytkowników aplikacji zakupowych ważny jest prosty, intuicyjny interfejs, który ułatwia nawigację. Kolejnym istotnym czynnikiem jest personalizacja – aż 74 proc. respondentów ceni możliwość dostosowania zakupów do swoich preferencji. Co więcej, aż 60 proc. konsumentów zwraca uwagę na możliwość przeglądania opinii innych klientów oraz dodawania własnych rekomendacji, co wzmacnia ich zaufanie do produktów i wspiera proces podejmowania decyzji zakupowych.
– Od pewnego czasu obserwujemy dynamiczny wzrost liczby użytkowników korzystających z naszego sklepu na urządzeniach mobilnych. Naturalną konsekwencją stało się uruchomienie dedykowanej aplikacji zakupowej, która jest natywna. Oznacza to, że została zaprojektowana przez nasz zespół od podstaw, aby w pełni wykorzystać możliwości platform mobilnych. Dzięki temu możemy zaoferować nowoczesny, intuicyjny design, wysoką wydajność oraz dostęp do atrakcyjnych ofert. Wierzymy, że klienci docenią zarówno wygodę zakupów mobilnych, jak i dodatkowe funkcje dostosowane do ich oczekiwań – mówi Karolina Pietz-Drapińska, Marketing & Digital Development Director z Komputronik S.A.
Dostosowanie do potrzeb konsumentów
W aplikacji Komputronik czeka na klientów dostęp do licznych dodatkowych benefitów, takich jak darmowa dostawa bez żadnych ograniczeń, możliwość zakupu na raty 0 proc. oraz wydłużone prawo zwrotu.
Jak przekonują twórcy, warto pobrać ją już teraz, nawet jeśli zakupy planowane są później, ponieważ to właśnie na niej Komputronik będzie udostępniał informacje o najbardziej unikalnych cenowo ofertach.
– Codziennie w naszej aplikacji, w ramach „Okazji Dnia”, dostępny jest jeden wybrany produkt, który oferujemy w dedykowanej cenie promocyjnej. To doskonała szansa, by nasi klienci zdobyli pożądany produkt w atrakcyjnych warunkach. Zależy nam, aby aplikacja była jak najbardziej komfortowa dla jej użytkowników. Dlatego będziemy regularnie monitorować i analizować sposób jej użytkowania, by stale dostosowywać ją do ich potrzeb – zarówno pod kątem funkcji, możliwości, jak i oferty produktowej oraz usługowej – mówi Karol Tokarski, Dyrektor e-Commerce z Komputronik S.A.