Podczas festiwalu Black Weeks w 2023 roku ponad 6,5 mln osób skorzystało z rabatów dostępnych na Allegro. Większość badanych (69 proc.) sprawdza, ile dany produkt kosztował przed promocją, weryfikując najniższą cenę z ostatnich 30 dni.
W październikowym badaniu SW Research, Allegro odnotowało najwięcej wskazań jako miejsce w internecie, w którym Polacy najczęściej korzystają z promocji na Black Friday oraz Black Week (48 proc.). Zainteresowanie promocjami dostępnymi na platformie potwierdzają dane własne Allegro: tylko w ubiegłym roku ponad 6,5 mln allegrowiczów zrobiło zakupy z rabatami w ramach Black Weeks.
Większe zaufanie do promocji
Zdecydowana większość badanych (73 proc.) deklaruje, że korzysta z sezonowych wyprzedaży. Najpopularniejsze są te na przełomie sezonów: wiosny i lata oraz jesieni i zimy. Blisko 66 proc. Polaków zdarzyło się też zrobić zakupy podczas samego Black Week. Badani najchętniej korzystają wtedy z wcześniej przygotowanej listy produktów. Również podejście do cen wskazuje, że w większości robimy dobrze przemyślane zakupy.
Jak pokazuje badanie Danae dla Allegro, polscy kupujący zdecydowanie doceniają informację o najniższej cenie z ostatnich 30 dni ⎼ 69 proc. ankietowanych sprawdza, ile produkt kosztował przed promocją. W tej grupie znacznie częściej robią to kobiety (75 proc.) niż mężczyźni (63 proc.). Jak deklarują badani, rozwiązanie to pozwala im poczuć się pewniej, gdy wybierają daną ofertę (64 proc.). Zaufanie kupujących to jednak nie jedyna korzyść transparentnej komunikacji rabatów. Dla ponad połowy badanych to także sposób na lepsze planowanie wydatków (58 proc.). Zdecydowana większość ankietowanych (71 proc.) deklaruje też, że dzięki oznaczeniu najniższej ceny z ostatnich 30 dni przed obniżką łatwiej jest im porównywać dostępne promocje.
W jakich kategoriach liczymy na najlepsze rabaty?
W jakich kategoriach Polacy będą szukać specjalnych promocji podczas tegorocznego Black Friday i Black Weeks? Badani wskazywali na zainteresowanie “odzieżą i obuwiem” ⎼ aż 45 proc. z nich szczególnie liczy na niższe ceny w tej kategorii, tuż za nimi znalazły się “kosmetyki i perfumy (33 proc.)”. Niemal co trzecia osoba, która planuje zakupy na tegorocznym Black Week liczy z kolei na atrakcyjne ceny elektroniki oraz sprzętu AGD i RTV.
Czy to już czas na świąteczne zakupy?
Jak pokazują dane Allegro, w ubiegłym roku jednym z najczęściej wyszukiwanych haseł podczas Black Weeks był “kalendarz adwentowy”. Koniec listopada to moment, gdy myślami coraz więcej z kupujących jest już przy świątecznych zakupach. Jak wskazują wyniki badania SW Research, nadchodzące święta i uroczystości to pretekst do zakupów na Black Week dla niemal co drugiej badanej osoby z tych planujących zakupy na Black Weeks (45 proc.).