W październiku 2024 r. wskaźnik kondycji polskiego e-commerce wyniósł 156 punktów. To więcej niż we wrześniu. Największe wzrosty r./r., podobnie jak w poprzednich miesiącach, zanotowano w takich kategoriach jak “zdrowie” i “uroda” oraz “supermarket”
Z przeanalizowanych i zagregowanych w BaseLinker Index danych wynika, że w październiku 2024 r. (licząc r./r.) firmy uwzględnione w indeksie zwiększyły poziom sprzedaży o 16,5 proc., powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 14,5 proc. Średnia wartość ich koszyka wzrosła o 1,7 proc. (r./r.) i wyniosła 201,8 zł.
– Październikowa sprzedaż w sieci wzrosła w ujęciu rocznym o 16,5 proc i była delikatnie większa niż we wrześniu. Wielu sprzedawców działających na BaseLinkerze skorzystało z otwarcia się AliExpress na Polskie sklepy e-commerce, co dało im dodatkowy kanał sprzedaży z duża bazą kupujących. Największe wzrosty r./r., podobnie jak w poprzednich miesiącach, zanotowaliśmy w takich kategoriach jak “zdrowie” i “uroda” oraz “supermarket” – komentuje Łukasz Juśkiewicz, Head of Strategy w BaseLinker.
Wzrosty sprzedaży cross-border
– Październikowe wzrosty sprzedaży cross-border z Polski do krajów bałtyckich i Finlandii na platformach Grupy PiguHobbyHall utrzymują się na wcześniej obserwowanym poziomie, ok 250 proc. rok do roku. Najważniejsze kategorie w tym zakresie to meble, sport i turystyka, odzież oraz zabawki – mówi Jakub Stefański, Head of Marketplace z Grupy PHH, operatora największych platform e-commerce w krajach bałtyckich (Pigu.lt na Litwie, Kaup24.ee w Estonii, 220.lv na Łotwie i HobbyHall.fi w Finlandii).