W odpowiedzi na rosnący udział m-commerce w sprzedaży online LPP podjęło decyzję o uruchomieniu aplikacji dla marek Cropp i House. Od października br. wszystkie brandy polskiego producenta odzieży są już dostępne w kanale mobilnym. Spółka zamierza w ten sposób wykorzystać ich potencjał sprzedażowy oraz wspierać rozpoznawalność w kraju i za granicą. Nowe narzędzia mają szansę powtórzyć sukces aplikacji pozostałych marek LPP, które właśnie w tym kanale generują większość sprzedaży online.
Zakupy w aplikacjach mobilnych cieszą się coraz większą popularnością klientów marek LPP, co znajduje odzwierciedlenie w wynikach finansowych drugiego kwartału 2024 r. Na rynkach, gdzie dostępna była aplikacja Sinsay, wygenerowała ona średnio 70 proc. sprzedaży online. W przypadku Reserved było to 55 proc. Na fali dobrych efektów sprzedażowych spółka kontynuuje rozwój kanału mobilnego – w ubiegłym roku uruchomiła aplikację Mohito, która cieszy się uznaniem w Polsce i Rumunii. Od października br. z zakupów w m-commerce mogą korzystać klienci marek Cropp i House.
– Aplikacje mobilne są dla nas łącznikiem pomiędzy sprzedażą stacjonarną a internetową, dlatego zależy nam, aby każda marka LPP dysponowała tym narzędziem. To długo wyczekiwana premiera, która zamyka etap tworzenia fundamentów naszej strategii omnichannelowej i otwiera przed nami nowe możliwości organicznego rozwoju naszych brandów. Do tego momentu przygotowywaliśmy się od pierwszych kroków w m-commerce. Aplikacje Cropp i House czerpią najlepsze wzorce z doświadczenia pozostałych marek, a wdrożone w nich funkcjonalności są wypadkową najnowszych trendów i intuicyjnych, sprawdzonych rozwiązań. Nasi programiści z Silky Coders ściśle współpracowali z brandami, aby zadbać o najwyższy poziom user-experience i dostosować technologie do oczekiwań klientów – komentuje Mikołaj Wezdecki, wiceprezes zarządu LPP.
Szybki proces zakupowy
Aplikacje mobilne oferują klientom łatwy dostęp do oferty i szybki proces zakupowy. Ich zaletą jest integracja takich funkcji jak powiadomienia o promocjach, rekomendacje produktów na podstawie wcześniejszych zakupów oraz szybki wgląd do historii zamówień. Pozwalają także na dostosowanie ofert i treści do preferencji konsumenta. Marki mogą proponować klientom spersonalizowane ścieżki zakupowe i oferować indywidualne oferty czy rekomendacje, zwiększając tym samym ich zaangażowanie i lojalność wobec brandu. Nowością, zastosowaną we wszystkich pięciu aplikacjach, jest funkcja komunikacji z Contact Center poprzez chatbota i Facebook Messenger, a także możliwość otrzymywania notyfikacji nt. statusu przesyłki.
– Nasi klienci to w głównie przedstawiciele generacji Z, która żyje w świecie cyfrowym i oczekuje spersonalizowanego i interaktywnego doświadczenia zakupowego. Dzięki aplikacji możemy lepiej zrozumieć ich potrzeby i odpowiedzieć na nie zwiększając efektywność komunikacji, oraz oferując natychmiastowy dostęp do najnowszych kolekcji i promocji. W dłuższej perspektywie pozwoli nam to również zmaksymalizować potencjał sprzedaży online – mówi Krystian Janczyński, Omnichannel Director w marce House.
Prace związane z projektem i uruchomieniem aplikacji zostały przeprowadzone w ramach Grupy LPP – spółki technologicznej, Silky Coders oraz zespołów marek Cropp i House. Obie aplikacje są dostępne w sklepach AppStore oraz Google Play.
– Aplikacja mobilna Cropp skierowana jest do naszej głównej grupy docelowej – młodych osób, które cenią streetwearowy styl, a także szybki i intuicyjny dostęp do oferty. Zależało nam na stworzeniu narzędzia, które nie tylko ułatwi zakupy, ale także zwiększy zaangażowanie klientów poprzez funkcje interaktywne i grywalizację. Wprowadzamy więcej luzu do komunikacji z klientem, stawiamy na interaktywność i doceniamy zaangażowanie za pomocą personalizowanych kodów rabatowych. Stawiamy na budowanie społeczności wokół aplikacji, gdzie klienci będą się wzajemnie inspirować – wyjaśnia Ewa Gregorczyk, Omnichannel Director w marce Cropp.
Wiele funkcjonalności
Po zainstalowaniu aplikacji klienci zyskują łatwy dostęp do kolekcji marek Cropp i House oraz indywidualny kod ID, który zawiera informacje o historii zakupów zarówno tych internetowych, jak i stacjonarnych. Dzięki temu klient szybciej dokona zwrotów online poprzez formularze znajdujące się w historii zamówień oraz zwrotów bez paragonu we wszystkich salonach marki. Ułatwia to także monitorowanie statusu zamówienia oraz jego odbiór w sklepie stacjonarnym – po zeskanowaniu kodu ID sprzedawca widzi towar gotowy do wydania.
Ważną funkcjonalnością jest także skaner metek, który podczas zakupów w salonie umożliwia odszukanie brakującego produktu według rozmiaru czy koloru w innym sklepie stacjonarnym bądź online. Poprzez aplikację klienci mogą też sprawdzić lokalizację najbliższego salonu czy informację o dostępności konkretnych modeli online lub stacjonarnie. Aplikacja ułatwia także planowanie zakupów – kategorie zostały ułożone w przejrzysty sposób, biorąc pod uwagę nowości, które dopiero trafiły do sprzedaży oraz gotowe inspiracje. Ponadto pozwala ona ułożyć listę ulubionych produktów, z uwzględnieniem wybranych przez użytkownika wariantów kolorystycznych. Używając aplikacji klienci zyskują także wcześniejszy dostęp do promocji i możliwość skorzystania z dedykowanych im ofert, a w momencie pobrania i pierwszego logowania dodatkowo otrzymują kod rabatowy na pierwsze zakupy.
LPP stawia na m-commerce
Obie aplikacje – Cropp i House zostały uruchomione w pierwszej kolejności na rynku polskim. Podobnie jak w pozostałych markach spółka zamierza systematycznie zwiększać ich zasięg o kolejne kraje. Kolekcje Sinsay są dostępne w aplikacji już na 10 rynkach – od września w Grecji, a od października w Niemczech. Z kolei aplikacja Reserved jest dostępna od października także w Chorwacji – łącznie na 8 rynkach. Debiutująca rok temu aplikacja Mohito działa w Polsce i Rumunii, a od sierpnia również w Czechach.
LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowej. Od 30 lat z sukcesem projektuje i sprzedaje swoje kolekcje i akcesoria w Polsce i za granicą. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na 40 rynkach na świecie. Spółka posiada sieć blisko 2500 salonów o łącznej powierzchni ponad 2 mln m2 i każdego roku dystrybuuje produkty na 3 kontynenty.